חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פרוסטטה

פרוסטטה מוגדלת – תסמינים, גורמים וטיפולים טבעיים

פרוסטטה מוגדלת של גבר במהלך חייו הבוגרים נחשבת לתופעה נורמלית ורגילה. עבור גברים מסוימים, הדבר אינו מלווה בשום תסמינים רציניים, אולם עבור גברים אחרים, פרוסטטה מוגדלת יכולה לגרום לבעיות המשפיעות לא רק על בריאות הערמונית, אלא גם על איכות החיים שלהם.
פרוסטטה מוגדלת פוגעת באחד מכל חמישה גברים בטווח הגילאים 50 עד 60, ותופעה זו שכיחה עוד יותר בקרב גברים מבוגרים יותר. התסמינים יכולים ללא ספק להיות מטרידים, והם יכולים אפילו לגרום לבעיות בחיים האישיים שלכם. ישנם מספר שינויים באורח החיים ובתפריט התזונה שיכולים לחולל שינוי לטובה כשמדובר בפרוסטטה מוגדלת.
 

מהי פרוסטטה מוגדלת?

הערמונית, בלוטה הנמצאת במערכת הרבייה הגברית, ממוקמת בדיוק מתחת לשלפוחית השתן, בין פי הטבעת לבסיס הפין. כיוון שהערמונית נכרכת סביב חלק מהשופכה, המקום דרכו עובר השתן, ערמונית מוגדלת עלולה לגרום לבעיות בהטלת השתן.
כאשר הערמונית גדלה, היא עשויה להידחף כנגד שלפוחית השתן והשופכה שלכם, דבר שגורם לכם לתחושת צורך תמידית בהטלת שתן למרות ששלפוחית השתן שלכם אינה מלאה ומונעת זרימה טבעית של השתן החוצה. תחושה זו מתחזקת ברגע שהשרירים הממוקמים בתחתית שלפוחית השתן מתחילים להתכווץ, גם כאשר היא מכילה כמות קטנה של שתן בלבד. עם הזמן, לחץ תמידי זה יכול להחליש את שרירי שלפוחית השתן, וכתוצאה מכך לא תהיה לשלפוחית השתן את היכולת להתרוקן כראוי, ועל כן תשאיר תמיד כמות קטנה של שתן מאחור.
המונח הרפואי עבור פרוסטטה מוגדלת הינו היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH). המילה שפירה פירושה שהגידול אינו סרטני, והמילה היפרפלזיה פירושה הגדלה, או עלייה חריגה בכמות התאים. BPH היא הצורה הנפוצה ביותר של צמיחת תאים לא סרטניים בקרב גברים, והיא אינה מביאה לידי סרטן הערמונית.

התסמינים

כאשר פרוסטטה מוגדלת, היא נדחפת כנגד שלפוחית השתן ודרכי השתן. הדבר עלול להוביל לבעיות, כגון:
• הטלת שתן לעתים קרובות, במיוחד בשעות לילה
• קושי בדחיית הצורך בהטלת שתן
• לוקח יותר זמן עד שהשתן מתחיל לזרום (למרות הדחיפות בהטלת השתן)
• הפעלת מאמץ בעת הטלת שתן
• זרימת שתן חלשה יותר ופרק זמן ארוך יותר עד לסיום הטלת השתן
• טפטוף ודליפות לאחר הטלת שתן
• תחושה כאילו ששלפוחית השתן אינה מרוקנת לאחר הטלת שתן

לא קיים תמיד קשר ישיר בין גודל הערמונית לבין התסמינים. גברים עם ערמונית מוגדלת מאוד עשויים שלא לסבול מתסמינים, בעוד שלגברים אחרים שאין להם ערמונית מוגדלת מאוד, עשויים להיות בעיות רבות.
כשליש מהגברים עם פרוסטטה מוגדלת סובלים מתסמינים בדרכי השתן התחתונות (LUTS), דבר שיכול להפריע לאיכות החיים שלהם. התסמינים של LUTS כוללים תסמינים של מילוי הערמונית בשתן, כגון הטלת שתן לעתים קרובות, במיוחד בלילה, ותסמינים של התרוקנות, כגון זרימת שתן לקויה, השתנה חלקית וטפטוף טיפות שתן לאחר הטלת שתן. עבור גברים מסוימים, התסמינים מתמתנים עם הזמן, ואילו עבור אחרים הם נשארים זהים או מחמירים לאורך זמן, דבר שעשוי להצריך טיפול כירורגי.

מעת לעת, גברים עם פרוסטטה מוגדלת עשויים להיתקל פתאום בקושי בהטלת שתן, או שהם אינם מצליחים להטיל שתן בכלל. זהו מצב הנקרא בשם אצירת שתן חריפה (AUR), והוא מצריך טיפול רפואי מידי על מנת להקל על אי הנוחות החמורה. AUR הינו מצב לא נוח שעלול להיות מסוכן. התופעה הזו מתרחשת בדרך כלל בקרב גברים הסובלים מהיפרפלזיה שפירה של הערמונית, ולעתים קרובות קיים אירוע מאיץ, כגון חשיפה לתנאי מזג אוויר קר, בליעה של תרופה שאינה מאפשרת לשלפוחית השתן להתכווץ או צריכת אלכוהול מופרזת. גורמים אחרים עלולים לגרום ל- AUR, כגון הליכים פולשניים הנעשים במטרה לטפל ב- BHP, דלקת ערמונית חיידקית חריפה וזיהומים ויראליים.

גורמים להגדלת בלוטת הפרוסטטה

הגדלת בלוטת הערמונית במהלך גיל ההתבגרות נחשבת לדבר תקין, עד שהיא מגיעה בערך לגודל של אגוז. בסביבות גיל 25, הערמונית מתחילה שוב לגדול מאוד לאט. צמיחת הערמונית אינה זהה לכל אחד; עבור חלק מהגברים, הערמונית גדלה הרבה יותר מאשר בקרב גברים אחרים.
נראה כי השינויים המתרחשים בהורמוני המין הגבריים, כחלק מתהליך ההזדקנות, משחקים תפקיד בהגדלת הערמונית. אנדרוגנים, כגון טסטוסטרון, משפיעים על צמיחת הערמונית. הערמונית ממירה טסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון, אנדרוגן חזק נוסף, ו- DHT מעורר צמיחת תאים ברקמה המרפדת את בלוטת הערמונית. זהו הגורם העיקרי לערמונית מוגדלת, והדבר קורה בדרך כלל בין תקופת גיל ההתבגרות לתקופת הבגרות הצעירה. האסטרוגן הקיים אצל גברים עשוי גם כן לשחק תפקיד בהגדלת הערמונית. כאשר גברים מזדקנים ורמות הטסטוסטרון שלהם יורדות, שיעור האסטרוגן עולה ועשוי לעורר צמיחה של בלוטת הערמונית.
גורמי סיכון
גיל נחשב לגורם סיכון עיקרי לפרוסטטה מוגדלת. על פי סקירה כללית שנערכה בנושא היפרפלזיה שפירה של הערמונית, אשר פורסמה בתוך סקירות בתחום האורולוגיה, פרוסטטה מוגדחת בפועל מתפתחת כתופעה נלווית לגיל כמעט בקרב כל הגברים, החל מגיל 40 לערך. נתונים שהתקבלו ממחקרי נתיחה שלאחר המוות ברחבי העולם מצביעים על כך שהשכיחות של BPH היא כ -10 אחוזים עבור גברים בשנות ה -30 לחייהם, 20 אחוזים עבור גברים בשנות ה -40 לחייהם, מגיעה ל – 50 עד 60 אחוזים עבור גברים בשנות ה – 60 לחייהם, ונפוצה בשכיחות של 80 עד 90 אחוזים עבור גברים בשנות ה -70 וה -80 לחייהם. החוקרים מסיקים מתוך נתונים אלה כי אין ספק שגברים שחיים מספיק זמן יפתחו מספר מאפיינים התואמים ל- BPH.
מחקר שנערך על ידי הקליניקה והקרן על שם Mayo, גילה כי מתוך 2,119 גברים שהיו מעורבים במחקר, 440 (21 אחוז) דיווחו על היסטוריה משפחתית של פרוסטטה מוגדלת. הסיכויים, המותאמים לגיל, לסבול מתסמינים מתונים או חמורים בתחום הטלת השתן, היו גבוהים בקרב אותם גברים עם היסטוריה משפחתית בהשוואה לאלה ללא היסטוריה משפחתית של פרוסטטה מוגדלת. ממצאים אלה מראים כי גברים עם היסטוריה משפחתית של ערמונית מוגדלת עשויים להיות בסיכון מוגבר להתפתחות תסמינים וסימנים של BPH, וסיכון זה גדול יותר בקרב גברים עם קרובי משפחה שאובחנו בגיל צעיר יותר.
מחקר מדאיג שפורסם בכתב העת הבינלאומי לקרדיולוגיה מרמז על כך שלמטופלים עם BPH ותסמינים בדרכי השתן התחתונות יש שכיחות גבוהה באופן משמעותי יותר לחלות במחלות לב וכלי דם מאשר האוכלוסייה הכללית בקרב גברים בגיל מבוגר. הסיבות שעומדות מאחורי מתאם זה אינן ברורות לחלוטין, אולם החוקרים משערים כי על ידי גרימה להפרעות שינה, שינויים בלחץ הדם וברמות מוגברות של קורטיזול ,ערמונית מוגדלת עשויה להוות גורם סיכון למחלות לב וכלי דם.

טיפול קונבנציונלי

הטיפול בערמונית מוגדלת תלוי בחומרת התסמינים ובסיכון לסיבוכים, כגון אצירת שתן. רוב הגברים עם ערמונית מוגדלת חווים תסמינים קלים עד בינוניים, והם מסוגלים להתמודד איתם מבלי להסתמך על תוכניות טיפול רציניות, כגון תרופות. אולם עבור גברים מסוימים, התסמינים יכולים להיות מטרידים מאוד או אפילו כואבים, והם יכולים אף להחמיר עם הזמן, לכן נדרשת תוכנית טיפול.
אסטרטגיה הנקראת בשם “המתנה פקוחה (ערנית)” הופכת לנפוצה יותר ויותר בקרב רופאים בארצות הברית. מדובר באסטרטגיה שבמהלכה המטופלים מנוטרים במטרה לראות אם התסמינים שלהם מחמירים לפני שהם פונים לטיפול מכל סוג שהוא. המתנה פקוחה הפכה לפרקטיקה נפוצה מכיוון שטיפולים בערמונית מוגדלת או בסרטן הערמונית, כגון ניתוח או טיפולי הקרנות, יכולים לגרום לתופעות לוואי חמורות לטווח ארוך, כגון בריחת שתן ואימפוטנציה. המתנה פקוחה כרוכה במעקב אחר שינויים בתסמינים במקום לעבור בדיקות תכופות ולפנות לטיפול בשלב מוקדם מדי.
מחקר שהחל בין השנים 1989 – 1999, ואשר פורסם בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד, כלל 695 גברים עם סרטן הערמונית בשלב מוקדם, אשר הופנו לקבוצה שעברה אסטרטגיה של המתנה פקוחה או לקבוצה שעברה כריתת ערמונית רדיקלית (הסרת בלוטת הערמונית) ונמצאו במעקב עד לסוף שנת 2012. התוצאות, לאחר מעקב של יותר מ- 23 שנים, הראו ירידה משמעותית בתמותה בקרב גברים לאחר הניתוח, במיוחד כאשר הניתוח התבסס על בגיל בזמן אבחון ועל הסיכון לפתח גידול. וחלק גדול מהשורדים לטווח ארוך בקרב קבוצת ההמתנה הפקוחה לא נזקקו לטיפול מיוחד. על פי מחקר זה ומחקרים רבים דומים אחרים, אסטרטגיית ההמתנה הפקוחה מועילה לחולים הנמצאים בסיכון נמוך, והיא מאפשרת להם לדחות טיפולים פולשניים או מזיקים שאינם הכרחיים.
במידה והתסמינים של פרוסטטה מוגדלת נמשכים או הופכים לחמורים יותר ככל שהזמן עובר, אפשרויות הטיפול הקונבנציונליות העיקריות כוללות:

תרופות
רוב הגברים הסובלים מערמונית מוגדלת ימתינו לראות כיצד מתפתחים התסמינים שלהם או שיתחילו לקחת תרופות. בחוסמי אלפא, כגון טרזוזין, נעשה שימוש במטרה להקל על תסמיני BPH תוך מספר שבועות, אולם הם אינם מונעים מהמשך גדילת הערמונית.

במעכבי 5 -אלפא מעכבי רדוקטז (כגון Avodart או Proscar) נעשה שימוש על מנת להקטין פרוסטטה המוגדלת, אולם יכול לקחת להם עד שישה חודשים או יותר בכדי להראות השפעה כלשהי על התסמינים. לפעמים נעשה שימוש בשילוב של חוסמי אלפא ומעכבי 5-אלפא רדוקטז. במקרים בהם נוטלים תרופות, חשוב להיות מודעים לאינטראקציות האפשריות בין התרופות השונות. לדוגמה, אם גבר נוטל חוסמי אלפא, חל עליו איסור ליטול במקביל גם תרופות לטיפול באימפוטנציה כיוון שלשתי תרופות אלה יש השפעה של ירידה בלחץ הדם.

הליכים כירורגיים
ישנן טכניקות כירורגיות בהן נעשה שימוש על מנת להסיר או להרוס רקמת של בלוטת הערמונית. ניתוח הכרחי רק במקרים בהם ישנם סיבוכים או במקרים בהם ישנה החמרה בתסמיני הערמונית המוגדלת, ולא קיימת שום דרך אחרת שתאפשר הקלה על אי הנוחות. כריתה של הערמונית TRUP)) נחשבת לניתוח הנפוץ ביותר במקרה של ערמונית מוגדלת. בארצות הברית, כ -150,000 גברים עוברים TURP בכל שנה. הניתוח כרוך בהסרת הרקמה החוסמת של הערמונית בעזרת זרם חשמלי או קרן לייזר.
במחקר שנערך בשנת 2011, נבדקו 40 מטופלים אשר, בשל BPH קיבלו טיפול ב- TURP. המשתתפים היו מתחת לגיל 80, ומשקל רקמת ה- BPH שלהם היה בין 30-80 גרם. לאחר איסוף נתונים מהמשתתפים לאחר הניתוח, החוקרים מצאו כי איכות החיים השתפרה באופן משמעותי בשל השימוש בשיטת TURP ולא נמצא קשר בין ההשפעה על איכות החיים לבין משתנה הגיל.

פרוסטטה מוגדלת – טיפולים טבעיים 

1. שינויים באורח החיים ובתפריט התזונה
שינויים מסוימים באורח החיים עשויים לעזור בהקלה על התסמינים של ערמונית מוגדלת. עבור אותם גברים שרוצים להמתין לפני שהם מחליטים לבחור בטיפול תרופתי או בניתוח, ההתנסות בהמלצות אלה עשויה להועיל:
• הגבילו או הימנעו מצריכת אלכוהול וקפאין
• הגבילו את שתיית הנוזלים בשעות הערב
• נסו להטיל שתן לפחות פעם בשלוש שעות
• עסקו בפעילות גופנית
• שמרו על משקל בריא
• הגדילו את צריכת השומנים הבריאים (כגון מזונות המכילים אומגה 3)

2. אימון רצפת האגן
אימון רצפת האגן, הידוע גם בשם תרגילי קגל, יכול לסייע לגברים בחיזוק של שרירי סרעפת האגן, שיפור בהטלת שתן לא רצונית או חריגה עבור גברים עם ערמונית מוגדלת. ביצוע תרגילים אלה, הכוללים התכווצות ולאחר מכן שחרור של השריר, מסייע לשלפוחית השתן לסגור את הסוגר. מכיוון שאיתור השריר הזה עשוי להיות קשה, נסו לתרגל תוך כדי הטלת שתן. כווצו את השריר, אפשרו לשתן להאט עד שהוא יוצא לאט ולאחר מכן עצרו את הטלת השתן במשך 20 שניות. באופן כללי, אנו ממליצים לגברים לתרגל אימון של רצפת האגן שלוש עד חמש פעמים ביום.

3. תוספי תזונה וצמחים
הצמחים ותוספי התזונה המצוינים להלן יכולים גם כן לסייע עם BPH:

דקל ננסי
דקל ננסי נמצא בשימוש נרחב במצבי תפקוד לקוי של מערכת השתן כתוצאה מ- BPH. מחקרים מראים כי דקל ננסי מסייע בשיפור התפקוד הלקוי של מערכת השתן ושל שלפוחית שתן פעילה יתר על המידה, בקרב מטופלים עם BPH. הדקל הננסי ידוע גם כאמצעי בטוח לטיפול, גם במקרים של צריכת לטווח ארוך. 

שורש סרפד urtica dioica radix
במאה ה 20 החלו להשתמש בשורש הסרפד למטרות טיפול בהפרעות של דרכי השתן וכיום משתמשים בשורש במצבים של הגדלה של הערמונית הפוגעת גם בתפקוד דרכי השתן.
פעילותו הרפואית היא בין היתר נוגדת דלקת, מזינה את הדם, מחזקת את מערכת השתן.
השורש נמצא יעיל במספר מחקרים שנערכו והראה ירידה בתסמינים הנלווים להגדלה של הבלוטה במיוחד בשילוב עם הצמח דקל ננסי אשר יחדיו הראו תוצאות משמעותיות שלא פחתו מהתוצאות של לקיחת תרופות. מנגנון הפעולה המשוער הוא עיכוב האנזים ארומטאז (הופך טסטוסטרון לאסטרוגן) והפחתה של היצמדות האסטרוגן לערמונית.

פלודנדרון Phelodendron
צמח המגיע מסין ומשמש לטיפול בזיהומים ובדלקות במעיים, במערכת הרבייה ובמערכת השתן.
לפי הראייה הסינית הצמח “מגרש” לחות (הפרשות, ליחה) וחום (דלקת, זיהום), מחלק הגוף התחתון. מחקרים הראו את יעילותו הגבוהה של הצמח בטיפול בדלקות ובזיהומים במעיים ובדרכי השתן. 

אבץ פיקולינאט zinc picolinate
מינרל חשוב הלוקח חלק מרכזי בתהליך גדילת התאים.
מסייע במצבים של בלוטת ערמונית מוגדלת ומניעת היווצרות של דלקות.
הערמונית מכילה ריכוז גבוה של אבץ, יותר מכל איבר אחר בגוף.
האבץ מעכב פעילות האנזים 5- אלפא – רדוקטאז, המעורב בתהליכי ההגדלה של הערמונית ומעלה רמות טסטוסטרון ובכך מסייע בשמירה על הערמונית. 

ליקופן Lycopene
ליקופן הוא פיגמנט מסוג קרוטנואיד המצוי בעגבניות ובפירות אדומים נוספים.
ליקופן הוא הקרוטנואיד השכיח ביותר בגופנו והוא אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר.
שמו נגזר משמה המדעי של העגבנייה- Solanum lycopersicum.
קיימים מחקרים המוכיחים שצריכה קבועה של ליקופן קשורה בסיכון מופחת של מחלות לב וכלי דם, שמירה על פעילות תקינה של בלוטת הערמונית, מניעת סרטן בעיקר בערמונית ומניעת הזדקנות.

אמצעי זהירות שיש לנקוט בהם במקרה של ערמונית מוגדלת
גברים עם ערמונית מוגדלת חייבים לשוחח עם ספקי שירותי הבריאות שלהם לפני שהם מתחילים ליטול תרופות ללא מרשם, כגון תרופות לטיפול בגודש ואנטי היסטמינים (תרופות נגד אלרגיה). תרופות אלה, אותן נוטלים בדרך כלל עבור טיפול בהצטננות ובאלרגיות, עלולות לגרום להחמרה בתסמינים של דרכי השתן בכך שהן מונעות הרפיה של השרירים בצוואר הערמונית ושלפוחית השתן ומאפשרות לשתן לזרום בחופשיות.
משתנים, אשר מגבירים את כמות הטלת השתן, יכולים גם הם לגרום להחמרה בתסמינים של ערמונית מוגדלת, ולכן גברים הנוטלים תרופות אלה חייבים לשוחח עם ספקי שירותי הבריאות שלהם לגבי תרופות חלופיות.

 לסיכום

• ערמונית מוגדלת פוגעת באחד מכל חמישה גברים בגילאי 50 עד 60, והיא שכיחה עוד יותר בקרב גברים מבוגרים יותר.

• כאשר הערמונית מוגדלת, היא נדחפת כנגד שלפוחית השתן ודרכי השתן. הדבר יכול לגרום לבעיות עם הטלת השתן, כגון השתנה לעתים קרובות, תחושת הצורך בהטלת שתן למרות ששלפוחית השתן שכם ריקה, חוסר יכולת לרוקן את שלפוחית השתן לחלוטין והשארת טיפות של שתן לאחר השתנה.

• גיל נחשב לגורם הסיכון הגדול ביותר לערמונית מוגדלת, או BPH. גברים שחיים מספיק זמן יפתחו מספר מאפיינים העולים בקנה אחד עם BPH.

• השימוש בהמתנה פקוחה לפני שפונים לנטילת תרופות או לניתוח לשחרור התסמינים של ערמונית מוגדלת, נעשה רווח יותר בקרב הגברים היום. עבור גברים שחווים תסמינים חמורים ומתמשכים, השילוב בין חוסמי אלפא ומעכבי 5-אלפא רדוקטאז נראה יעיל אולם מלווה בתופעות לוואי.

• שינויים באורח החיים יכולים לסייע בהקלה על תסמיני הערמונית המוגדלת. הגבלת צריכת הנוזלים יכולה להועיל, ופעילות גופנית ושמירה על משקל בריא עשויות גם כן להועיל. תרגילי רצפת האגן מסייעים בחיזוק של שרירי האגן ויכולים לאפשר שליטה בהטלת שתן. תוספי צמחים, כגון דקל ננסי, שורש סרפד, עשויים גם כן להפחית את תחושת אי הנוחות.

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה.
ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 
מאחלת לכם בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

כאן תוכל לרכוש את הפרוס אמזון - הפורמולה הצמחית למצבי פרוסטטה:

רוצה לקחת את העניינים בידיים ולהתמודד עם בלוטת הערמונית המוגדלת באופן טבעי?

אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם יש לך תסמינים כאלו ואחרים המלמדים על בלוטת ערמונית מוגדלת. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם בלוטת הערמונית המוגדלת.

רוצים להישאר מעודכנים בטרנדים ובטיפים האחרונים בתחום הבריאות הטבעית ?

אם כן, אז אנחנו באלכימיסט כאן בשבילכם

  • בניוזלטר שלנו, שנשלח פעם בשבוע לכל רשימת התפוצה שלנו, תקבלו את כל ההדרכות המתפרסמות בבלוג הבריאות הטבעית של אלכימיסט.
  • הצוות שלנו הינו בעל ידע רב ויש לו את המשאבים לתשובות לשאלות הקשורות לבריאות שלכם.
  • אנחנו נבצע עבורכם את החיפוש והמחקר. ואתם תישארו בעניינים, עם כל הטרנדים הכי עדכניים בבריאות ובאורח חיים בריא. תקבלו גישה לשפע של מידע על שיטות בריאות טבעיות, כולל טיפים ועצות מומחים.
  • תקבלו גם את כל המידע העדכני, על הפורמולות הטבעיות האחרונות, לשילוב בשגרת הבריאות היומיומית שלכם.
  • וזה לא הכל ! תקבלו גם הצעות בלעדיות, הנחות ומבצעים על המוצרים והשירותים שלנו.

 אל תחכו להתחיל את המסע שלכם לעבר בריאות מיטבית. הירשמו עכשיו ותנו לניוזלטר שלנו להיות המדריך שלכם לחיים בריאים ומאושרים יותר:

    אישור דיוור: מאשר לקבל דיוור ועידכונים במייל ובוואטסאפ

    2 מחשבות על “פרוסטטה מוגדלת – תסמינים, גורמים וטיפולים טבעיים”

      1. שיר לויתן

        שלום רב
        המחיר באתר הוא המחיר המלא.
        יש אפשרות לרכוש 2 יחידות במחיר מבצע של 240 ש”ח בהזמנה טלפונית.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    פוסטים אחרונים

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

     

    0
      0
      העגלה שלך
      העגלה שלך ריקהחזור לחנות
        Calculate Shipping
        Apply Coupon
        Available Coupons
        15% Get 15% off הנחה 15%
        20 Get 20% off
        30 Get 30 off הרשמה לניוז לטר וקבלת קופון 30 ש"ח.
        adi-amazonails Get 20% off
        adi-amazonbeauty Get 20% off
        adi-amazongel Get 20% off
        adi-amazonspray Get 10% off
        adi-ashwagandha Get 20% off
        adi-astaxanthin Get 25% off
        adi-cleanzon Get 20% off
        adi-cordyceps Get 25% off
        adi-curcumin Get 20% off
        adi-diamazon Get 20% off
        adi-gimnema Get 20% off
        adi-green Get 20% off
        adi-guarana Get 20% off
        adi-kaldid Get 25% off
        adi-macacaps Get 20% off
        adi-macadona Get 20% off
        adi-macadrops Get 20% off