שלום אורח/ת, התחבר/י

חיזוק מערכת החיסון של הילדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לילדים יש נטייה להידבק מכל נגיף וחיידק, במיוחד בתקופת החורף. למה דווקא בחורף? הסבירות היא שבגלל מזג האוויר הקר, הילדים נוטים לשהות בחדרים סגורים, מחוממים ודחוסים, ואז כל שיעול, עיטוש או הפרשה של ילד הנושא נגיף, מגדילים את פוטנציאל ההדבקה למי שבסביבתו.
ריכזנו עבורכם מספר תרופות ביתיות להקלה על סימפטומים שכיחים של מחלות החורף וכן 10 טיפים להגנה מפני מחלות החורף.

תרופות ביתיות להקלה במצבי חום, צינון, שיעול וכאב גרון קל *
* במצב של החמרת הסימפטומים או חום גבוה, יש להתייעץ עם רופא.
הדרך הטובה ביותר להתגבר על מחלה או וירוס היא לתת לגוף הרבה מנוחה. יחד עם זאת, יש כמה פתרונות ביתיים וקלים שיכולים לשמש אתכם ההורים כדי להקל על הסימפטומים המטרידים והאי-נוחות שחשים הילדים.

להקלה ולהורדת חום
 אמבטיה – חמש דקות של אמבטיה במים פושרים יכולה לעזור לילד להוריד טמפרטורה גבוהה.
 מים – כשהילד סובל מחום, הגוף שלו מאבד הרבה יותר נוזלים. הקפידו שישתה הרבה מים כדי שלא יתייבש.
 חומץ תפוחים – ספגו מטלית בחומץ תפוחים והניחו על המצח של הילד.

להקלה במצב של נזלת
 מלח – מי מלח עוזרים לייבש ולהפחית נזלת ולשמור על דרכי הנשימה פתוחות. ערבבו 1/2 כפית מלח שולחן עם 2 כוסות מים פושרים, ושמרו בבקבוק נקי. לשימוש עם טפטפת או כדור צמר גפן.
 עבור ילד שלא יכול לקנח לבד את האף: טפטפו 3 טיפות של מים מלוחים בכל נחיר (או: הרטיבו כדור צמר גפן והעבירו בעדינות בתוך הנחיר), לאחר 1 דקה, קנחו בעדינות את אפו כדי להוציא את מי המלח יחד עם הליחה שהצטברה.
 עבור ילד מתחת לגיל שנה: טפטפו רק 2 טיפות, כל פעם בנחיר אחר.
 עבור ילד שיכול לקנח את האף לבד: טפטפו 3 טיפות בכל נחיר בזמן שהילד שוכב על הגב כשהראש שלו נוטה הצידה. המתינו 1 דקה עד שהנזלת תשתחרר והשגיחו שהילד מנקה היטב את האף.
 חזרו על הפעולה 2-3 פעמים ביום.

להקלה על שיעול
 דבש – לפני השינה, תנו לילד בגילאי 1-5 חצי כפית של דבש. לילדים בגילאי 6-11 אפשר לתת 1 כפית. לא מתאים לילדים מתחת לגיל שנה.
להקלה על כאבי גרון
 דבש ולימון – ערבבו בכוס כף של דבש וכף של מיץ לימון, חממו במיקרוגל למשך 20 שניות (שיהיה חם אבל לא רותח). תנו לילד כפית מהתערובת. לא מתאים לילדים מתחת לגיל שנה.
 לימון – סחטו לימון לכוס, והציעו לילדים מעל גיל 6 לשתות בשלוק אחד את המיץ המרוכז.
 מלח – ערבבו 1/2 כפית מלח בכוס מים חמימים וערבבו. הציעו לילדים מעל גיל 6 לגרגר בכל פעם כמות קטנה מהתמיסה ולירוק.

10 טיפים להגנה מפני מחלות החורף
כדי להבטיח טיפול יעיל, כדאי להקדים תרופה למכה, שכן הרבה יותר קל למנוע מחלה מאשר לרפא אותה. על ידי טיפול מניעתי נכון, נוכל לחזק את מערכת החיסון של הילדים לאורך זמן, ולעזור להם לעבור את החורף בשלום.
1. שטיפת ידיים – בחורף יש לנו נטייה להקפיד פחות על נוהל שטיפת ידיים אחרי משחק ולפני הארוחה, כי לרוב מי הברז קרירים. אבל חשוב לדעת שזו אחת הדרכים היעילות למניעת סוגים רבים של זיהומים ומחלות. הקפידו על נוהל שטיפת ידיים גם בחורף. פשוט כוונו את הברז למים חמימים.
2. חיטוי – כאשר ילדים משחקים יחד, הסיכוי לחטוף זיהום או להעביר חיידקים באמצעות הצעצועים, גדל. הקפידו לשטוף את הצעצועים וכלי המשחק במים חמים וסבון אחרי משחק משותף, ואפשרו לצעצועים להתייבש לחלוטין לפני שימוש נוסף.
3. כביסה – רובינו יוצאים מנקודת הנחה שאת בגדי החורף לא צריך לכבס לעיתים קרובות כי הילדים מזיעים פחות, וממילא לוקח לבגדים הרבה זמן להתייבש. אבל חשוב לדעת שלסוודרים ולבגדי צמר, יש נטייה להתמלא אבק, מה שעלול לפתח בקרב הילדים אלרגיות נשימתיות. הקפידו לכבס את בגדי החורף בתחילת העונה ובמהלכה, על מנת למנוע פיזור של גורמים אלרגנים שמקורם מחוץ לבית ובבית (דוגמת קרדית האבק).
4. אוורור – חדר חם וסגור מושך אליו חיידקים. הקפידו לאוורר את חלל הבית ואת חדרי הילדים למשך 5 דקות בכל יום.
5. ראש ואוזניים – כשרוחות החורף מתחילות להשתולל, הקפידו לצייד את הילדים בכובע, קפוצ'ון, צעיף ומחממי אוזניים כדי לשמור על איזור הראש והאוזניים מפני נזקי הקור.
6. ויטמין D – קרני השמש הן המקור הטוב ביותר לספיגת ויטמין D, אלא שבעונת החורף, החשיפה לקרני השמש יורדת משמעותית, וילדים עלולים לפתח מחסור בוויטמין זה, מה שעלול לגרום לדילול העצמות, להגברת הרגישות לכאבים ולפגיעה במערכת הנשימה. הקפידו לנצל את ימי השמש המעטים בימי החורף כדי לצאת קצת החוצה ולספוג ויטמין D. זה גם יסייע לילדים לפרוק אנרגיה, לנשום אוויר צח, ולהגביר את זרימת הדם.
7. לחות – המפתח לשמירה על עור בריא היא להזין אותו בלחות. עור שעטוף כל היום בשכבות נוטה להתייבש, להיסדק ולגרד. הקפידו לייבש את הגוף כראוי אחרי המקלחת ועסו את עור הרגליים והידיים של הילדים בקרם לחות מתאים. כמו כן, השפתיים והלחיים הם האזורים הפגיעים ביותר במהלך החורף כי הם חשופים לרוח החורף היבשה, לכן הקפידו למרוח גם אותם.
8. מים – בימי החורף אנחנו לא מרגישים את הצמא, ולכן אנחנו לא מאוד מקפידים שהילדים ישתו הרבה מים. אבל במצב כזה, כשהם יושבים בחדרים מחוממים ולא מכניסים לגוף מספיק נוזלים, הם עלולים להתייבש והתפקוד התקין של הגוף שלהם נפגע. הקפידו על מילוי בקבוקים אישיים, על נוהל שתיית מים במועדים קבועים, ועל הזנת הגוף בנוזלים הדרושים באמצעות משקאות חמים ומרקים.
9. אוכל מחמם – שמרו על חום הגוף של הילדים גם מבפנים, והגישו להם ארוחות חמות ומחממות, כמו למשל: דגנים מלאים (אורז מלא, חיטה, קינואה, כוסמת, גריסים, שיבולת שועל…) שיספקו אנרגיה ושובע לאורך זמן. ירקות ירוקים וכתומים שמכילים שפע של נוגדי חמצון. ירקות שורש, כמו: תפוחי אדמה וגזר, שמחזקים את מערכת החיסון, קטניות כמקור עשיר של חלבון, חומצה פולית ואשלגן. שום ובצל שהם בעלי השפעה אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלית, דבש כבעל תכונות אנטי מיקרוביאליות חזקות. פירות הדר שיש בהם שפע של ויטמין C ונוגדי חמצון. אגוזים וזרעים שעשירים בוויטמין E, ותבלינים כמו קינמון, ציפורן, כורכום וג'ינג'ר, שמחממים את הגוף מבפנים ותורמים להמרצת הדם.
10. צמחי מרפא – שימוש בצמחי מרפא, כמו אוניה דה גאטו ואסטרגלוס, יכול להגן על הילדים מפני זיהומים ויראליים, מחלות כרוניות ואלרגיות, כיוון שצמחים אלה מעודדים את הגוף לייצר תאי דם לבנים שתוקפים ומשמידים את החיידקים, הנגיפים והזיהומים, ובכך מייעלים את הפעילות של מערכת החיסון. הקפידו לחזק את מערכת החיסון של הילדים מבעוד מועד.  

שיהיה לכם חורף בריא ושמח!

רוצה לקבל ממני טיפים נטורופתיים חשובים, לשמירה על אורח החיים הבריא של הילד שלך ? מלאי בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *