דלקת מפרקים

דלקת מפרקים – תזונה נכונה

איזה סוגים של דלקות פרקים ניתן לראות?
דלקות הפרקים מתחלקות ל- 2 סוגים: דלקת מפרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית.

דלקת מפרקים ניוונית (OA)
שינוי ניווני של המפרק. גורמים נפוצים הם שחיקה, תזונה עתירה בשומנים וחלבונים מהחי, עודף משקל ולחצים על המפרקים. שחיקת הסחוסים גורמת לחיכוך, המלווה בכאב ולתהליך של דלקת מקומית, תוך הגבלת התנועה של המפרק.
אזורי הכאב הם בגב תחתון, במפרקי האצבעות, בבהונות,ברכיים ובאזור הצוואר.
התלונה תהיה נוקשות במפרק וכאב מקומי, שמתחזק בתנועה ונרגע במנוחה.

דלקת מפרקים שגרונית (RA)
יכולה להיגרם מתהליך אוטואימוני(תקיפה של הגוף את עצמו), הפגיעה היא בעיקר בידיים וברגליים שסימניה יתבטאו בנפיחות,תחושת שריפה, אדמומיות וכאבים.
התלונה תהיה נוקשות בפרקים בעיקר בשעות הבוקר וכאבים שמתחזקים במנוחה ונרגעים בתנועה. כאן ,בניגוד לדלקת הפרקים הניוונית, מתלווים תסמינים גופניים כמו איבוד משקל, עייפות, חולשה ,נוקשות כללית, ועוד.

ההתמודדות עם דלקות הפרקים קשורה לשגרת היומית ולניהול אורח חיים בריא המשלב תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה.
האם חשוב להקפיד על תזונה מסוימת?

מומלץ להימנע
מומלץ להימנע מאכילת ירקות ממשפחת הסולניים (עגבניות, פלפלים, תפו”א, חצילים)
להימנע ממזונות שמכילים חלבונים מן החי (חלב ומוצריו, ביצים, עוף ובשר).
אלכוהול ועישון מחריפים את המצב לכן רצוי להימנע.
להימנע מצריכה של מזונות מטוגנים, מעובדים ומתועשים, סוכרים פשוטים, מזונות חריפים או מתובלים מידי הם יכולים לגרום להתקפי כאבים.

מומלץ לאכול
מומלץ להקפיד על תזונה צמחונית הכוללת דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, מעט קטניות, פירות וירקות.
חשוב לצרוך פחמימות מורכבות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו אורז מלא, ירקות עם קליפתם ושיבולת שועל.
לשלב אכילה של דגי ים צפוני: סלמון, מקרל, טונה, בקלה, העשירים בחומצות שומן חיוניות אומגה 3, הפועלות נגד הדלקת. כמו כן מומלץ לצרוך זרעי פשתן, שמן פשתן ואגוזי מלך.
לצרוך ירקות ממשפחת המצליבים שהם בעלי תכונות נוגדות דלקת: ברוקולי, כרוב, כרובית.
מומלץ לצרוך פירות יער כמו תותים, דובדבנים ואוכמניות, בתפריט היומי.
פירות היער עשירים בפלבנואידים, נוגדי חמצון, הם בעלי השפעה נוגדת דלקת והם משככי כאבים טבעיים.
ויטמין C הוא נוגד חמצון, בעל תפקיד חשוב ליצירת קולגן ואחראי על בניית רקמת חיבור.
מומלץ לצרוך מזונות המכילים את הוויטמין בכמות גבוהה: בפירות הדר, קיווי, אבטיח, פפאיה, אוכמניות, דובדבנים, עגבניות, ברוקלי, פלפל, כרוב כרובית וירקות עליים.
גופרית הוא חומר חשוב לסחוסים ולשיקום עצמות, מומלץ להרבות באכילת מזונות עשירים גופרית כמו: אספרגוס, שום, בצל, צנון, צנונית, לפת, קולרבי.
מומלץ לתבל את המזון בכורכום, אשר נמצא כבעל יכולת לשכך כאבים ולהפחית דלקת.

מה עם פעילות גופנית? האם היא מומלצת?
למרות הכאבים במפרקים, פעילות גופנית מתונה מומלצת לסובלים מדלקות במפרקים. מחקרים מראים שדווקא הפעילות הגופנית מפחיתה כאבים ונפיחויות. הפעילות המומלצת היא שחייה, הליכה, יוגה פילאטיס.

מובאון אמזון

מובאון אמזון

לחץ על התמונה, לרכישת המובאון אמזון ב - 20% הנחה

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה. ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 

מאחלת לך בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

הרשמה לניוזלטר ולקבוצת הוואטס אפ של אלכימיסט

אנחנו מזמינים אותך להירשם לניוזלטר של אלכימיסט, בו תוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, הכוללים מחקרים וטיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.
את כל ההדרכות האקסקלוסיביות, שנפרסם בבלוג הבריאות של אלכימיסט, תוכלו לקבל ישירות למייל שלכם או בקבוצת הוואטס אפ – בלוג הבריאות של אלכימיסט, אליה תוכלו להרשם כאן:

להרשמה לקבלת הבלוגים והעדכונים למייל שלכם, הירשמו כאן בטופס:

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    רוצה לקחת את העניינים בידיים ולהקל על כאבי ודלקות המפרקים והשרירים באופן טבעי?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים המלמדים על דלקות או כאבי שרירים ומפרקים בגופך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.

    פוסטים אחרונים

    מהו ציר המעי-מוח?

    האם היו לכם ‘פרפרים בבטן’ לפני מבחן? או התאבלתם כל כך עד שאיבדתם את התיאבון? פלורת המעי ממלאת תפקיד מפתח בשמירה על בריאות הגוף –

    קרא עוד »

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.