שלום אורח/ת, התחבר/י

9 מאכלים שמותר ואפילו רצוי (מאד) לאכול כשיש קנדידה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הנה נתון מעודד של הגישה הנטורופתית:
עם הגנטיקה, עם התופעות (המאתגרות) של העידן המודרני ואפילו עם הרגלים בעייתיים– יש לנו את הכוח לשנות.
הכוח הזה נעוץ בתזונה: אולי ה-ג’וקר שיכול להשפיע על הדרך בה אנו מתנהלים, מרגישים ואפילו חושבים.
יש המון שיטות ודרכים לתזונה נכונה,
אבל מה שבטוח – לא קשה להבין מהי תזונה שאינה נכונה.

תזונה לקויה – מה זה אומר בדיוק?
צריכה של פחמימות פשוטות (והרבה מהן), תועפות של סוכר, מלח, שמנים מוקשים או צבעי מאכל.
ארוחות שאינם מסודרות, לאכול יותר מדי או פחות מדי ולפעמים – גם לא לזכור לאכול בכלל.

נשמע לכם מוכר?
אתם לא לבד.

בעידן המודרני קל מאד להגיע למצב של תת תזונה.
הקצב המהיר והאפשרויות המפתות, הקלות והמהירות, אינן תורמות ממש לערכים התזונתיים שאנחנו צריכים. גם כאשר צורכים מאכלים עתירי קלוריות.
מזונות מתועשים אינם מכילים את כמות הוויטמינים, המינרלים, החלבונים, הסיבים והערכים הנוספים הדרושים לגוף, כדי לגדול, להתפתח ולשגשג.
עודף סוכר, שמרים, גלוטן, קמח לבן, מזונות מעובדים וקפאין (בנוסף לצריכת אלכוהול, גלולות, סטרואידים וסטרס ממושך) – הם התנאים האידיאליים לנוכחות מורגשת ובלתי נעימה של הקנדידה.
אלו בדיוק המקרים בהם הקנדידה מנצלת את חוסר האיזון במערכת העיכול, כדי לפרוץ ולהתרבות בקצב מהיר.

אז מה עושים?
יוצרים שינוי.

תזונה, היא המקום הראשון, המשמעותי והמועיל במצבי קנדידה.
תזונה ייעודית לקנדידה כוללת שלבים מובנים, ומומלץ (ואף חובה) שתיעשה בליווי של אדם מומחה.
בין היתר, התהליך כולל ניקוי, בנייה מחדש של הרגלים והטמעה של מיומנויות שמירה לאורך זמן.

קבוצות המזון העיקריות בתזונה היעילה כוללות מזונות אנטי דלקתיים, מועשרי פרוביוטיקה, ללא סוכר, ללא שמרים והורדת גלוטן (לתקופה מוגבלת).
זה קורה כי במצב רגיל, הקנדידה ‘מתנהגת יפה’ ומתחשבת באוכלוסיית החיידקים הטובים אשר מאזנים אותה ושולטים בה.

אבל מה קורה כאשר האיזון מופר במערכת העיכול?
מצב כזה (שאינו בלתי רגיל), יוצר שורה ארוכה של מופעים גופניים, נפשיים ותחושתיים שרחוקים מלהיות נעימים.

דוגמאות?
גרד, אודם, הפרשות, כאבים, קשיי עיכול, עצירות, טחורים.
עייפות מוגברת, כאב ראש ומיגרנות, שינויים במצב הרוח, דיכאון ועצבנות.
הפרעות בראייה, עיניים צורבות, רגישויות שונות ואלרגיות.
כאבים בשרירים, כאבים במפרקים.
משהו מכל זה מרגיש מוכר?
ייתכן מאד שיש לך קנדידה לא מאוזנת.

למה זה קורה לך?
קנדידה יוצאת משליטה מסיבות שונות:
סטרס מתמשך, נטילת גלולות, שימוש תכוף באנטיביוטיקה, תזונה לקויה, מחלות וגורמים נוספים.
כל אלו משבשים את המאזן העדין הקיים במערכת העיכול, מה שמשליך באופן ישיר על כלל מערכות הגוף.

מה עושים?
אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם קנדידה, היא באמצעות תזונה נכונה וייעודית.
אוהבים סוכר, מלח ומאפים?
גם הקנדידה. מאד.
לכן, ברגע שתעלימו את הסיבות שגורמות לה להתרבות (כמו סוכר) – וכבר קיבלתם בוסט רציני להתמודדות יעילה.
העניין הוא, שתוכנית התזונה במצב של קנדידה דורשת רצינות, מחויבות וגם זמן, ולכן מיועדת רק לאלו המבקשים לטפל בתופעה המטרידה מהשורש.
מוכנים?

אלו המזונות המומלצים כשיש קנדידה:

1. מים, מים ושוב מים.

וכל מילה מיותרת.
מהרגע שקמים ולאורך היום כולו, מים הם ה-רכיב החשוב ביותר בכל תזונה נכונה.

רוצים לגוון? שלבו תה ירוק (ללא המתקה), מים בטעמים שמכינים לגמרי לבד (שוב – ללא המתקה) עם צמחי תבלין כמו נענע, לואיזה, עשב לימון, פלחי לימון, פרוסות מלפפון, או מקל קינמון בתוך בקבוק לדרך או קנקן מים צוננים ואם ממש חייבים – גם קפה ללא קפאין על בסיס צמחי (כמו עולש).

סוכר הוא המאכל האהוב על הקנדידה, ולכן פשוט לא כדאי לצרוך סוכר לבן, סוכר חום, מולסה, סירופ מייפל, דבש וסירופ תירס.
סוכר מתחבא בצורה תמימה גם במיצי פירות, פירות, קטשופ, רטבים שונים (מיונז, צ’ילי מתוק, רטביי סלט) וכמובן – כל סוגי המאפים.

2. פירות

  עבור הקנדידה, סוכר הוא סוכר. גם אם מגיע ממקורות טבעיים.
העדיפו פירות יער, תפוחים, אגסים, שזיפים, לימונים, אפרסקים, מלון כתום ואבוקדו, ונסו להימנע או להגביל צריכה של ענבים, תאנים, מנגו ותמרים.

3. ירקות (לא עמילניים)

ירקות זה טוב, את זה כולם יודעים אבל גם בקבוצה החשובה הזו יש כמה שחקנים מהם מומלץ לצרוך יותר בתזונה ייעודית לקנדידה: ברוקולי, ירקות עליים כמו חסה, בזיליקום, קייל, תרד, מנגולד, באק צ’וי, אספרגוס, ארטישוק, כרוב ניצנים, קישואים, בצל, שום, סלרי ומלפפונים.

4. מאכלים פרוביוטיים

תזונה ייעודית לקנדידה היא תזונה נטולת חלב ומוצריו.
מפתיע, אבל יעיל.

מהכלל הזה מוציאים את היוגורט הפרוביוטי (עדיף מחלב עיזים) או יוגורט טבעוני שניתן להכין לבד משקדים, קשיו או סויה.
למה?
משום שהם מכילים חיידקים פרוביוטיים חשובים.

כדאי לשלב מדי פעם, גם מזונות מותססים או כבושים המכילים פרוביוטיקה טבעית (מי אמר כרוב כבוש?).

5. אגוזים וזרעים

אגוזים (מלך, פקאן, לוז, מקדמיה ועוד) שקדים וזרעים (פשתן, צ’יה, דלעת, חמנייה, ועוד),
הם קפסולות קטנות ומרכזות של ערכים טובים ובהם שומנים (טובים כמו אומגה 3 ואומגה 9), סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

6. חלבונים

תזונה ייעודית לקנדידה דורשת אבני בניין חזקות: חלבונים ממקור טוב.
שלבו לא יותר מ-2-3 פעמים בשבוע חלבון מן החי כמו בשר רזה (חזה עוף), ביצים (עדיף אורגניות) ודגים (סלמון ודגי ים צפוני).
ואיזה חלבון מומלץ לאכול בכל יום? חלבון מן הצומח כמו עדשים בכל הצבעים, גרגירי חומוס, שעועיות מגוונות, מוצרי סויה כמו טופו ואדממה.

7. שומנים

בניגוד למה שרבים חושבים, שומנים טובים – טובים באמת.
שמן זית, שמן אבוקדו, שמן המפ ושמן זרעי ענבים עשויים להיות יעילים בתזונה ייעודית לקנדידה ולהם תכונות תזונתיות מועילות.

8. דגנים מלאים ללא גלוטן

דגנים מלאים כמו אורז מלא, כוסמת, גריסים, דוחן, אמרנט, שיבולת שועל, טף או קינואה מגיעים עם ערכים תזונתיים חשובים וטובים, והם יעילים במיוחד בתזונה ייעודית לקנדידה.

9. תוספי תזונה ממקור טוב ואמין

חיזוק טוב וחשוב מגיע עם תוספי תזונה וצמחים. 

רוצה לקחת את העניינים בידיים ולאכול באופן בריא?

אם את חושבת שגם את סובלת מהקנדידה ורוצה להתייעץ לגביה ביחד איתי, אני מזמינה אותך לשיחה של כ – 20 דקות ובה נכיר אחת את השנייה, אסביר לך מה מומלץ לך לאכול כדי לשמור על אורח החיים הבריא.

רוצה לקבל ממני טיפים נטורופתיים חשובים, לשמירה על אורח החיים הבריא שלך ? מלאי בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *