קנדידה

קנדידה – 9 מאכלים שמותר ואפילו רצוי (מאד) לאכול

דיאטת קנדידה – תזונה, היא המקום הראשון, המשמעותי והמועיל במצבי קנדידה.


תזונה ייעודית במצבי קנדידה כוללת שלבים מובנים, ומומלץ (ואף חובה) שתיעשה בליווי של אדם מומחה.
במצבי קנדידה, התהליך כולל בין היתר, ניקוי, בנייה מחדש של הרגלים והטמעה של מיומנויות שמירה לאורך זמן.

הנה נתון מעודד של הגישה הנטורופתית:
עם הגנטיקה, עם התופעות (המאתגרות) של העידן המודרני ואפילו עם הרגלים בעייתיים– יש לנו את הכוח לשנות.
הכוח הזה נעוץ בתזונה: אולי ה-ג’וקר שיכול להשפיע על הדרך בה אנו מתנהלים, מרגישים ואפילו חושבים.
יש המון שיטות ודרכים לתזונה נכונה, אבל מה שבטוח – לא קשה להבין מהי תזונה שאינה נכונה.


תזונה לקויה – מה זה אומר בדיוק?
צריכה של פחמימות פשוטות (והרבה מהן), תועפות של סוכר, מלח, שמנים מוקשים או צבעי מאכל.
ארוחות שאינם מסודרות, לאכול יותר מדי או פחות מדי ולפעמים – גם לא לזכור לאכול בכלל.
נשמע לכם מוכר?
אתם לא לבד.

בעידן המודרני קל מאד להגיע למצב של תת תזונה.
הקצב המהיר והאפשרויות המפתות, הקלות והמהירות, אינן תורמות ממש לערכים התזונתיים שאנחנו צריכים. גם כאשר צורכים מאכלים עתירי קלוריות.
מזונות מתועשים אינם מכילים את כמות הוויטמינים, המינרלים, החלבונים, הסיבים והערכים הנוספים הדרושים לגוף, כדי לגדול, להתפתח ולשגשג.
עודף סוכר, שמרים, גלוטן, קמח לבן, מזונות מעובדים וקפאין (בנוסף לצריכת אלכוהול, גלולות, סטרואידים וסטרס ממושך) – הם התנאים האידיאליים לנוכחות מורגשת ובלתי נעימה של הקנדידה.
אלו בדיוק המקרים בהם הקנדידה מנצלת את חוסר האיזון במערכת העיכול, כדי לפרוץ ולהתרבות בקצב מהיר.
אז מה עושים?


יוצרים שינוי.
דיאטת קנדידה – תזונה, היא המקום הראשון, המשמעותי והמועיל במצבי קנדידה.
תזונה ייעודית לקנדידה כוללת שלבים מובנים, ומומלץ (ואף חובה) שתיעשה בליווי של אדם מומחה.
בין היתר, התהליך כולל ניקוי, בנייה מחדש של הרגלים והטמעה של מיומנויות שמירה לאורך זמן.
קבוצות המזון העיקריות בתזונה היעילה כוללות מזונות אנטי דלקתיים, מועשרי פרוביוטיקה, ללא סוכר, ללא שמרים והורדת גלוטן (לתקופה מוגבלת).
זה קורה כי במצב רגיל, הקנדידה ‘מתנהגת יפה’ ומתחשבת באוכלוסיית החיידקים הטובים אשר מאזנים אותה ושולטים בה.
אז איך יודעים שיש קנדידה ומה קורה כאשר האיזון מופר במערכת העיכול ויוצר קנדידה בעור, קנדידה בלשון, קנדידה בנרתיק, קנדידה במעיים, קנדידה בקיבה ?
מצב כזה (שאינו בלתי רגיל), יוצר שורה ארוכה של מופעים גופניים, נפשיים ותחושתיים שרחוקים מלהיות נעימים.


דוגמאות?
קנדידה תסמינים – גרד, אודם, הפרשות, כאבים, קשיי עיכול, עצירות, טחורים, בטן נפוחה קנדידה.
עייפות מוגברת, כאב ראש ומיגרנות, שינויים במצב הרוח, דיכאון ועצבנות.
הפרעות בראייה, עיניים צורבות, רגישויות שונות ואלרגיות.
כאבים בשרירים, כאבים במפרקים.
משהו מכל זה מרגיש מוכר?
ייתכן מאד שיש לך קנדידה לא מאוזנת.


למה זה קורה לך?
פטריית קנדידה יוצאת משליטה מסיבות שונות:
סטרס מתמשך, נטילת גלולות, שימוש תכוף באנטיביוטיקה, תזונה לקויה, מחלות וגורמים נוספים.
כל אלו משבשים את המאזן העדין הקיים במערכת העיכול, מה שמשליך באופן ישיר על כלל מערכות הגוף.


מה עושים?
אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם קנדידה, היא באמצעות תזונת קנדידה נכונה וייעודית.
אוהבים סוכר, מלח ומאפים?
גם הקנדידה. מאד.
לכן, ברגע שתעלימו את הסיבות שגורמות לה להתרבות (כמו סוכר) – וכבר קיבלתם בוסט רציני להתמודדות יעילה.
העניין הוא, שתוכנית התזונה במצב של קנדידה דורשת רצינות, מחויבות וגם זמן, ולכן מיועדת רק לאלו המבקשים לטפל בתופעה המטרידה מהשורש.
מוכנים?

תפריט קנדידה – אלו המזונות המומלצים לשילוב בתפריט, כשיש קנדידה:
1.
מים, מים ושוב מים.
וכל מילה מיותרת.
מהרגע שקמים ולאורך היום כולו, מים הם ה-רכיב החשוב ביותר בכל תזונה נכונה.
רוצים לגוון? שלבו תה ירוק (ללא המתקה), מים בטעמים שמכינים לגמרי לבד (שוב – ללא המתקה) עם צמחי תבלין כמו נענע, לואיזה, עשב לימון, פלחי לימון, פרוסות מלפפון, או מקל קינמון בתוך בקבוק לדרך או קנקן מים צוננים ואם ממש חייבים – גם קפה ללא קפאין על בסיס צמחי (כמו עולש).
סוכר הוא המאכל האהוב על הקנדידה, ולכן פשוט לא כדאי לצרוך סוכר לבן, סוכר חום, מולסה, סירופ מייפל, דבש וסירופ תירס.
סוכר מתחבא בצורה תמימה גם במיצי פירות, פירות, קטשופ, רטבים שונים (מיונז, צ’ילי מתוק, רטביי סלט) וכמובן – כל סוגי המאפים.

2. פירות
עבור הקנדידה, סוכר הוא סוכר. גם אם מגיע ממקורות טבעיים.
העדיפו פירות יער, תפוחים, אגסים, שזיפים, לימונים, אפרסקים, מלון כתום ואבוקדו, ונסו להימנע או להגביל צריכה של ענבים, תאנים, מנגו ותמרים.

3. ירקות (לא עמילניים)
ירקות זה טוב, את זה כולם יודעים אבל גם בקבוצה החשובה הזו יש כמה שחקנים מהם מומלץ לצרוך יותר בתזונה ייעודית לקנדידה: ברוקולי, ירקות עליים כמו חסה, בזיליקום, קייל, תרד, מנגולד, באק צ’וי, אספרגוס, ארטישוק, כרוב ניצנים, קישואים, בצל, שום, סלרי ומלפפונים.

4. מאכלים פרוביוטיים
תזונה ייעודית לקנדידה היא תזונה נטולת חלב ומוצריו.
מפתיע, אבל יעיל.
מהכלל הזה מוציאים את היוגורט הפרוביוטי (עדיף מחלב עיזים) או יוגורט טבעוני שניתן להכין לבד משקדים, קשיו או סויה.
למה?
משום שהם מכילים חיידקים פרוביוטיים חשובים.
כדאי לשלב מדי פעם, גם מזונות מותססים או כבושים המכילים פרוביוטיקה טבעית (מי אמר כרוב כבוש?).

5. אגוזים וזרעים
אגוזים (מלך, פקאן, לוז, מקדמיה ועוד) שקדים וזרעים (פשתן, צ’יה, דלעת, חמנייה, ועוד),
הם קפסולות קטנות ומרכזות של ערכים טובים ובהם שומנים (טובים כמו אומגה 3 ואומגה 9), סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

6. חלבונים
תזונה ייעודית לקנדידה דורשת אבני בניין חזקות: חלבונים ממקור טוב.
שלבו לא יותר מ-2-3 פעמים בשבוע חלבון מן החי כמו בשר רזה (חזה עוף), ביצים (עדיף אורגניות) ודגים (סלמון ודגי ים צפוני).
ואיזה חלבון מומלץ לאכול בכל יום? חלבון מן הצומח כמו עדשים בכל הצבעים, גרגירי חומוס, שעועיות מגוונות, מוצרי סויה כמו טופו ואדממה.

7. שומנים
בניגוד למה שרבים חושבים, שומנים טובים – טובים באמת.
שמן זית, שמן אבוקדו, שמן המפ ושמן זרעי ענבים עשויים להיות יעילים בתזונה ייעודית לקנדידה ולהם תכונות תזונתיות מועילות.

8. דגנים מלאים ללא גלוטן
דגנים מלאים כמו אורז מלא, כוסמת, גריסים, דוחן, אמרנט, שיבולת שועל, טף או קינואה מגיעים עם ערכים תזונתיים חשובים וטובים, והם יעילים במיוחד בתזונה ייעודית לקנדידה.

9. תוספי תזונה ממקור טוב ואמין
חיזוק טוב וחשוב מגיע עם תוספי תזונה וצמחים.

תפריט קנדידה מומלץ
ארוחת בוקר
• דייסת שיבולת שועל עם חלב אורז, ניתן להוסיף שקדים, קינמון ותותים
• פצפוצי אורז מלא עם אגוזים וזרעים בחלב אורז/שקדים
• יוגורט סויה עם גרנולה ביתית
• לחם כוסמין/שיפון עם ממרח קטניות +סלט / אבוקדו
• חביתה עם סלט וטורטיית כוסמת

ארוחת ביניים
• מקלות ירקות- פלפל, מלפפון, קולרבי וכ’
• נבטוטי קטניות עם ירקות
• סלט טבולה מקינואה וירקות
• תפוח +אגוזים
• יוגורט סויה עם גרנולה

ארוחת צהריים
• פעמיים בשבוע- עוף + ירקות + קינואה/אורז שחור/כוסמת/גריסים
• פעמיים בשבוע- דג + ירקות
• קטניות + דגן (מג’דרה, סלט עדשים כתומות, מאש בקארי וכו’)
• אורז מלא/קינואה עם שעועית ברוטב עגבניות.
• סלט קינואה עם אנטי פסטי וגרגירי חומוס

ארוחת ביניים- כנ”ל

ארוחת ערב
• מרקים- מרק ירקות, מרק שעועית מרק עדשים, מרק ברוקולי, מרק קשואים וכו’ + קנואה/אורז /כוסמת
• פירה דלעת/דלורית/בטטה + קנואה/אורז שחור/כוסמת ובצל מטוגן
• פעמיים בשבוע- פסטה מלאה בעשבי תיבול + סלט ירקות
• קציצות קינואה קישואים דלעת ובצל
• שקשוקה עם 2 פרוסות לחם פומפרניקל/טורטיית עדשים/כוסמת

מומלץ להימנע :
– סוכר ומאכלים המכילים סוכר. מיצים ממותקים, סירופ מייפל, דבש, סילאן, עוגות, עוגיות, שוקולד, קטשופ וכדומה.
– מאכלים המכילים קמח לבן ושמרים. דברי מאפה, לחם וכו’.
– מוצרי חלב .
– מוצרים המכילים חומרים משמרים, צבעי מאכל, אבקת מרק , רטבים מעובדים.
– תפוחי אדמה, תירס, סלק, בוטנים, אורז לבן.
פירות – עד 3 מנות ביום.

אפשר לאכול :
– אורז מלא, אורז שחור/אדום, קינואה, כוסמת, שיבולת שועל, גריסים.
– קטניות מכל הסוגים לדוגמה : שעועית , עדשים , אפונה יבשה, חומוס, שעועית מאש. אסור סויה
– ירקות – ללא הגבלה .
– עוף והודו – עד פעמיים בשבוע.
– דגי ים צפוני פעמיים בשבוע: סלמון, סול, בקלה, הליבוט, סרדינים לא מעושנים ולא מטוגנים.
– 3 ביצים בשבוע
– פסטה מלאה–פעמיים בשבוע.
– שתיית חליטות צמחים ללא קפאין- נענע, לואיזה, עשב לימון, קינמון ועוד.
– מותר קפה 1 ביום.
– תחליפי סוכר שניתן להשתמש בהם : סטיביה באבקה או בנוזל, like just sugar , סוויטנגו.

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה. ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 

מאחלת לך בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

הרשמה לניוזלטר ולקבוצת הוואטס אפ של אלכימיסט

אנחנו מזמינים אותך להירשם לניוזלטר של אלכימיסט, בו תוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, הכוללים מחקרים וטיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.
את כל ההדרכות האקסקלוסיביות, שנפרסם בבלוג הבריאות של אלכימיסט, תוכלו לקבל ישירות למייל שלכם או בקבוצת הוואטס אפ – בלוג הבריאות של אלכימיסט, אליה תוכלו להרשם כאן:

להרשמה לקבלת הבלוגים והעדכונים למייל שלכם, הירשמו כאן בטופס:

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    מוצרים מומלצים בבלוג

    במבצע!
    טיפול בקנדידה – ערכת ליווי להתמודדות טבעית עם פטריית הקנדידה
    270
    מחיר מיוחד לרכישת ערכת הליווי להתמודדות טבעית עם פטריית הקנדידה, שבה...
    אמזון פרוביוטיק 12
    אמזון פרוביוטיק 12
    149
    פורמולה פרוביוטית טבעונית Vegan, בעלת 12 מיליארד חיידקים פרוביוטיים ידידותיים...
    קאלדיד אמזון
    קאלדיד אמזון
    199
    פורמולה ייחודית מצמחים למצבי קנדידה - 100cc

    רוצה לקחת את העניינים לידיים ולטפל בקנדידה באופן טבעי?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכלי לבדוק האם את סובלת מאחד או יותר מהסימפטומים המלמדים על קנדידה מוגברת בגופך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכלי גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם הקנדידה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    פוסטים אחרונים

    קורדיספס

    קורדיספס – 9 יתרונות בריאותיים !

    מחקרים על סגולות פטריית קורדיספס. פטריית קורדיספס הייתה מרכיב עיקרי ברפואה ההוליסטית במשך מאות שנים במיוחד בשל תכונותיה האנטי-אייג’ינג העוצמתיות, המקדמות בריאות. בשנים האחרונות, מחקרים על

    קרא עוד »

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.