חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קורדיספס

קורדיספס – 9 יתרונות בריאותיים !

מחקרים על סגולות פטריית קורדיספס.

פטריית קורדיספס הייתה מרכיב עיקרי ברפואה ההוליסטית במשך מאות שנים במיוחד בשל תכונותיה האנטי-אייג’ינג העוצמתיות, המקדמות בריאות. בשנים האחרונות, מחקרים על פטריית הקורדיספס העלו ממצאים מרשימים עוד יותר, ודווח כי היא יכולה גם לעזור בשיפור ביצועים ספורטיביים, לקדם את בריאות הלב ולהפחית את הדלקת כדי לשמור על הבריאות במיטבה.

כאן נסקור את התועלות הבריאותיות שנתגלו במחקרים שבוצעו עם פטריית קורדיספס ב 9 תחומי בריאות.

מגבירה את תפקוד מערכת החיסון
מחקרים מצביעים על כך שצריכת קורדיספס מועילה לתפקוד המערכת החיסונית ויכולה לעזור לייעל את בריאות מערכת הלב, כלי הנשימה, המערכת האנדוקרינית והרבייה. הסיבה לכך שהם מכילים תרכובות אנטי דלקתיות כמו פוליסכרידים, נוקלאוזידים וציקלוספורינים.

מאטה את ההזדקנות ומקדם בהירות מחשבתית
קורדיספס מלא בחומרים נוגדי חמצון שיכולים לעזור להילחם בנזקי רדיקלים חופשיים, למנוע מתח חמצוני ולעזור להאט את סימני ההזדקנות. למרות שמחקר על השפעות האנטי-אייג’ינג של פטריית מרפא זו מוגבל בעיקר למחקרים בבעלי חיים, מחקרים מראים כי הוא יכול לשפר את תפקוד המוח ולשפר את הזיכרון.

משפרת את הביצועים הספורטיביים
מחקר משנת 2010 שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine הוכיח כי תוספת Cordyceps sinensis שיפרה את ביצועי האימון ותרמה לשיפור תפקוד הריאות אצל מבוגרים.
הקורדיספס נחשב לאדפטוגן ממריץ ומשמש בעיקר כדי לסייע בעייפות, לטיפול בכאבי שרירים ולמניעת חולשה ותשישות.
מספר מחקרים מצביעים על כך שהוא יכול לשפר את הביצועים הספורטיביים – שיפור היכולות הגופניות והסיבולת – בין היתר מכיוון שהם מגבירים את אספקת ה- ATP בגוף, אחד ממקורות האנרגיה העיקריים במהלך פעילות גופנית.
קורדיספס מכיל אדנוזין, סוג של חומצת גרעין הדרושה ליצירת ATP, אשר מתרוקנת מהשרירים במהלך פעילות גופנית.

משפרת את התפקוד המיני
ברפואה המסורתית היה נהוג ששני המינים ייקחו קורדיספס על מנת לשפר את החשק המיני ולשפר את תפקוד הרבייה.
בהתבסס על מודלים של בעלי חיים, נראה שנטילת הפטרייה הנ”ל יכולה לסייע לגוף לנצל חמצן ביעילות רבה יותר ולשפר את זרימת הדם, דבר החשוב לבריאות הגופנית ולתפקוד המיני.
סיבולת משופרת, אנרגיה מוגברת ורמות נמוכות יותר של דלקת הן סיבות נוספות לכך שקורדיספס עשוי לשפר את הפוריות והחשק המיני. לפיכך, הם עשויים לשמש כטיפול טבעי לאי פוריות וכן כתרופה טבעית לאימפוטנציה.

מסדירה את רמות הסוכר בדם
שני מרכיבים פעילים בפטריית קורדיספס d-mannitol cordycepin – ו- 3′-deoxyadenosine, אחראים חלקית לפעולות פיזיולוגיות שונות המסייעות בשליטה על אינסולין ורמות הסוכר בדם. במודלים של בעלי חיים, תוסף קורדיספס סייע במאבק ברמות סוכר גבוהות בדם תוך הפחתת רמות אינסולין כדי להגן מפני עמידות לאינסולין.

תומכת בבריאות הלב
מחקרים שנעשו לאחרונה מצאו קשר הדוק בין קורדיספס לבריאות הלב, המחקרים הראו כי הם יכולים לסייע בהגנה על הלב מפני נזקים והורדת רמות הכולסטרול למניעת מחלות לב כליליות. לדוגמה, מחקר בבעלי חיים  ב Acta Pharmacologica Sinica הראה שתמצית הפטרייה הנ”ל עזרה להפחית את הנזק ללב ולכבד בחולדות עם מחלת כליות.
בנוסף, מחקרים אחרים בבעלי חיים מראים שקורדיספס יכול לסייע בהורדת רמות הכולסטרול הרע LDL למניעת טרשת עורקים, מצב המאופיין בהצטברות רובד בעורקים וסיכון מוגבר להתקף לב ושבץ. מודלים אחרים של בעלי חיים מראים כי הם עשויים גם להפחית טריגליצרידים גבוהים, גורם סיכון עיקרי נוסף למחלות לב.

עשויה לעזור להילחם בתאים סרטניים
מספר מחקרים מבטיחים במבחנה מצאו כי קורדיספס יכול להיות בעל תכונות עוצמתיות נגד סרטן ועשוי לסייע בחסימת הצמיחה וההתפשטות של מספר סוגי סרטן שונים. בפרט, מחקרים במבחנה מראים שתמצית קורדיספס עשויה להיות יעילה בהפחתת צמיחת תאי סרטן הכבד, הריאות והמעי הגס.
עם זאת, ההשפעות האנטי-סרטניות של הפטרייה הנ”ל חורגות מעבר לעצור את צמיחת הסרטן.
מחקרים בבעלי חיים מראים גם כי פטריות מרפא אלו עשויות להפחית את הסיכון לתופעות לוואי הנגרמות כתוצאה מטיפול בסרטן, כולל לוקופניה, מצב הנגרם לעיתים כתוצאה מכימותרפיה או הקרנות המביא לירידה בכמות כדוריות הדם הלבנות בגוף ולסיכון גבוה יותר של זיהום ומחלות.

נלחמת בלחץ ותומכת בבריאות הנפש
מחקר שפורסם בכתב העת Molecules בחן את ההשפעות הטיפוליות הרבות של פטריות מרפא אלה. 
החוקרים מצאו כי קורדיספס יכול לפעול כתרופה תזונתית שיכולה לתמוך בבריאות הנפש הן על ידי לחימה במתח סביבתי והן בסטרס חמצוני בגוף.

מקדמת שינה רגועה
מחקר שנערך באסיה בדק את ההשפעות של קורדיספין, החומר הפעיל שנמצא בקורדיספס, כדי לבדוק אם  יעזור להגביר את השינה הטבעית אצל חולדות. חוקרים קבעו כי קורדיספין מגביר שינה בתנועות עיניים לא מהירות בחולדות.
לדברי המדענים, ” ניסוי זה יכול לספק הוכחות בסיסיות לכך שקורדיספין עשוי להועיל לנבדקים עם הפרעות שינה.”

סיכום
קורדיספס היא סוג של פטריה בשימוש רפואי מסורתי במשך מאות שנים ולה השפעות מועילות רבות על הבריאות.
חלק מהיתרונות הפוטנציאליים של הפטרייה כוללים שיפור חסינות ובריאות הלב, האטה בהזדקנות, שיפור ביצועים אתלטיים ותפקוד מיני, רמות סוכר טובות בדם והגנה מפני צמיחה והתפתחות תאים סרטניים.
המינון המדויק של הפטרייה, הזמין בעיקר בצורת כמוסה יכול להשתנות בהתאם לסוג התוסף, אך רוב המחקרים השתמשו בין 1,000-3,000 מיליגרם ביום.
למרות שהם בטוחים לשימוש אצל רוב האנשים, אנשים עם הפרעות אוטואימוניות והפרעות קרישי דם צריכים לדון עם הרופאים שלהם לפני השימוש. בנוסף, מכיוון שמחקרי אנוש בפטרייה הבוחנים את ההשפעות על ההריון מוגבלים, נשים בהריון או מניקות צריכות להגביל גם את השימוש.
בשילוב עם תזונה מזינה ואורח חיים בריא נטילת הפטרייה יכולה להוסיף יתרונות בריאותיים בטווח הארוך. 

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה.
ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 
מאחלת לכם בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

כאן תוכלו לרכוש הביתה את כמוסות מיצוי פטריית הקורדיספס של אלכימיסט, במחירי הנחה מיוחדים - מארז יחיד ומארז זוגי:

רשימת השמעה

1 קטעי וידאו

רוצים להישאר מעודכנים בטרנדים ובטיפים האחרונים בתחום הבריאות הטבעית ?

אם כן, אז אנחנו באלכימיסט כאן בשבילכם

  • בניוזלטר שלנו, שנשלח פעם בשבוע לכל רשימת התפוצה שלנו, תקבלו את כל ההדרכות המתפרסמות בבלוג הבריאות הטבעית של אלכימיסט.
  • הצוות שלנו הינו בעל ידע רב ויש לו את המשאבים לתשובות לשאלות הקשורות לבריאות שלכם.
  • אנחנו נבצע עבורכם את החיפוש והמחקר. ואתם תישארו בעניינים, עם כל הטרנדים הכי עדכניים בבריאות ובאורח חיים בריא. תקבלו גישה לשפע של מידע על שיטות בריאות טבעיות, כולל טיפים ועצות מומחים.
  • תקבלו גם את כל המידע העדכני, על הפורמולות הטבעיות האחרונות, לשילוב בשגרת הבריאות היומיומית שלכם.
  • וזה לא הכל ! תקבלו גם הצעות בלעדיות, הנחות ומבצעים על המוצרים והשירותים שלנו.

 אל תחכו להתחיל את המסע שלכם לעבר בריאות מיטבית. הירשמו עכשיו ותנו לניוזלטר שלנו להיות המדריך שלכם לחיים בריאים ומאושרים יותר:

    אישור דיוור: מאשר לקבל דיוור ועידכונים במייל ובוואטסאפ

    רוצה לקחת את העניינים בידיים ולקבל ייעוץ בריאותי מקיף, הממוקד בך ?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים הבריאותיים הנפוצים, בהתאם לבדיקת הדם שלך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    פוסטים אחרונים

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

     

    1
    • Item added to cart
    1
    העגלה שלך
    קנה ב 51 נוספים לקבלת משלוח חינם
    קורדיספס
    6+ גולשים רכשו מוצר זה
      Calculate Shipping
      אפשרויות המשלוח יעודכנו במהלך התשלום בקופה.
      Apply Coupon
      Available Coupons
      30 Get 30 off הרשמה לניוז לטר וקבלת קופון 30 ש"ח.
      Unavailable Coupons
      15% Get 15% off הנחה 15%
      20 Get 20% off
      adi-amazonails Get 20% off
      adi-amazonbeauty Get 20% off
      adi-amazongel Get 20% off
      adi-amazonspray Get 10% off
      adi-ashwagandha Get 20% off
      adi-astaxanthin Get 25% off
      adi-cleanzon Get 20% off
      adi-cordyceps Get 25% off
      adi-curcumin Get 20% off
      adi-diamazon Get 20% off
      adi-gimnema Get 20% off
      adi-green Get 20% off
      adi-guarana Get 20% off
      adi-kaldid Get 25% off
      adi-macacaps Get 20% off
      adi-macadona Get 20% off
      adi-macadrops Get 20% off