שלום אורח/ת, התחבר/י

מתיחות – איך ומתי לעשות אותן ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האם מתיחות הן משהו שעושה לכן טוב אבל אתן פשוט לא מוצאות זמן לעשות אותו? אם התשובה היא כן, אתן לא לבד.

אני חושבת שרוב האנשים לא עושים מספיק מתיחות, וזה נובע מכל מיני סיבות. לפעמים הם פשוט לא יודעים איזה מתיחות לעשות.
לפעמים זה עניין של זמן, הם כל כך ממהרים להתחיל את האימון, לגמור עם זה ולהמשיך הלאה שהם לא מפנים זמן למתיחות.
בעידן שבו הישיבה מרובה והתזוזה מעטה, ולאור העובדה שכולנו מתבגרים עם כל יום שעובר, מאוד מאוד חשוב למתוח את הגוף.
גם לכמה מתיחות קלות תהיה השפעה ניכרת, לכן הן מקבלות מקום של כבוד ברשימת התרגילים הגדולים-קטנים שלי.
גיליתי שהדרך הטובה ביותר להפוך את המתיחות להרגל היא לשלב אותן בפעילות אחרת שאנחנו כבר עושים מתוך הרגל.
צחצוח שיניים למשל. אני יוצאת מנקודת הנחה שאתן עושות את זה פעמיים ביום, בבוקר ובערב. מדובר בהרגל קיים שכבר לא דורש מכן שום מאמץ, אתן עושות אותו כמעט כל החיים ורק לעיתים רחוקות (או אולי אף פעם) מדלגות עליו. אז אותן כמה דקות של צחצוח הן זמן מצוין לעשות מתיחות, מן הסתם כאלה שלא דורשות שתי ידיים!

מתיחה נהדרת שמתאימה בדיוק לזמן צחצוח השיניים, היא מתיחת שריר הירך האחורי (ה-hamstring). פשוט מניחים רגל ישרה על המיטה ועומדים על הרגל השנייה.

שניתן לעשות בזמן הצחצוח היא מתיחת החזה. מניחים את כף היד על קיר בגובה הכתפיים ומפנים את הגוף הרחק מהקיר.

צחצוח השיניים הוא הזדמנות מצוינת למתוח גם את כופפי הירך. עושים צעד גדול לאחור ומשאירים את הרגל השנייה לפנים. מעבירים את משקל הגוף לרגל הקדמית ואז נשענים לאחור עם פלג הגוף העליון. אתן אמורות להרגיש את המתיחה בחלק הקדמי העליון של הרגל האחורית.

אגב, אם אתן יושבות הרבה, מומלץ מאוד לעשות את שלושת המתיחות האלה בכל מקרה! אז אם אתן גם יושבות יותר מדי וגם מצחצחות שיניים כל יום, נחשו מה? אין שום סיבה שלא תשלבו את מה שעתיד להיות ההרגל החדש בהרגל הקיים.
המשימה שלכן היא להתחיל עוד הלילה.
אבל לפני שאתן עושות את זה, קחו פתק דביק, רשמו לעצמכן תזכורת (‘להימתח!’) והדביקו אותו על המראה באמבטיה כך שכשתושיטו יד למברשת השיניים שלכן הלילה, תראו את התזכורת.
כשתלכו לישון הלילה, אחרי שעשיתן כמה מתיחות, הגוף והנפש שלכן יגידו לכן תודה.
מבחינה פיזית הזמן הטוב ביותר למתיחות הוא בבוקר מיד אחרי שאתן קמות ובערב לפני השינה – שוב, זמני צחצוח השיניים.
ואם אתן חושבות ששלושת המתיחות האלה לא מספיקות ומתכננות הפקה של שגרת מתיחות קפדנית כי אתן רוצות לעשות את זה נכון, אתן סתם הופכות עכבר לפיל.
חשוב לזכור: לבריאות יש אפקט מצטבר. מה שנדרש כאן הוא לסגל הרגלים קטנים ובריאים שילוו אתכן לאורך זמן, לכן מתיחה היא תרגיל גדול-קטן.
הגיע הזמן שלכן לטפל בעצמכן.

רוצה לקבל ממני טיפים נטורופתיים חשובים, לשמירה על אורח החיים הבריא שלך ? מלאי בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *