שלום אורח/ת, התחבר/י

מתיחות – איך ומתי לעשות אותן ?

האם מתיחות הן משהו שעושה לכן טוב אבל אתן פשוט לא מוצאות זמן לעשות אותו? אם התשובה היא כן, אתן לא לבד.

אני חושבת שרוב האנשים לא עושים מספיק מתיחות, וזה נובע מכל מיני סיבות. לפעמים הם פשוט לא יודעים איזה מתיחות לעשות.
לפעמים זה עניין של זמן, הם כל כך ממהרים להתחיל את האימון, לגמור עם זה ולהמשיך הלאה שהם לא מפנים זמן למתיחות.
בעידן שבו הישיבה מרובה והתזוזה מעטה, ולאור העובדה שכולנו מתבגרים עם כל יום שעובר, מאוד מאוד חשוב למתוח את הגוף.
גם לכמה מתיחות קלות תהיה השפעה ניכרת, לכן הן מקבלות מקום של כבוד ברשימת התרגילים הגדולים-קטנים שלי.
גיליתי שהדרך הטובה ביותר להפוך את המתיחות להרגל היא לשלב אותן בפעילות אחרת שאנחנו כבר עושים מתוך הרגל.
צחצוח שיניים למשל. אני יוצאת מנקודת הנחה שאתן עושות את זה פעמיים ביום, בבוקר ובערב. מדובר בהרגל קיים שכבר לא דורש מכן שום מאמץ, אתן עושות אותו כמעט כל החיים ורק לעיתים רחוקות (או אולי אף פעם) מדלגות עליו. אז אותן כמה דקות של צחצוח הן זמן מצוין לעשות מתיחות, מן הסתם כאלה שלא דורשות שתי ידיים!

מתיחה נהדרת שמתאימה בדיוק לזמן צחצוח השיניים, היא מתיחת שריר הירך האחורי (ה-hamstring). פשוט מניחים רגל ישרה על המיטה ועומדים על הרגל השנייה.

שניתן לעשות בזמן הצחצוח היא מתיחת החזה. מניחים את כף היד על קיר בגובה הכתפיים ומפנים את הגוף הרחק מהקיר.

צחצוח השיניים הוא הזדמנות מצוינת למתוח גם את כופפי הירך. עושים צעד גדול לאחור ומשאירים את הרגל השנייה לפנים. מעבירים את משקל הגוף לרגל הקדמית ואז נשענים לאחור עם פלג הגוף העליון. אתן אמורות להרגיש את המתיחה בחלק הקדמי העליון של הרגל האחורית.

אגב, אם אתן יושבות הרבה, מומלץ מאוד לעשות את שלושת המתיחות האלה בכל מקרה! אז אם אתן גם יושבות יותר מדי וגם מצחצחות שיניים כל יום, נחשו מה? אין שום סיבה שלא תשלבו את מה שעתיד להיות ההרגל החדש בהרגל הקיים.
המשימה שלכן היא להתחיל עוד הלילה.
אבל לפני שאתן עושות את זה, קחו פתק דביק, רשמו לעצמכן תזכורת (‘להימתח!’) והדביקו אותו על המראה באמבטיה כך שכשתושיטו יד למברשת השיניים שלכן הלילה, תראו את התזכורת.
כשתלכו לישון הלילה, אחרי שעשיתן כמה מתיחות, הגוף והנפש שלכן יגידו לכן תודה.
מבחינה פיזית הזמן הטוב ביותר למתיחות הוא בבוקר מיד אחרי שאתן קמות ובערב לפני השינה – שוב, זמני צחצוח השיניים.
ואם אתן חושבות ששלושת המתיחות האלה לא מספיקות ומתכננות הפקה של שגרת מתיחות קפדנית כי אתן רוצות לעשות את זה נכון, אתן סתם הופכות עכבר לפיל.
חשוב לזכור: לבריאות יש אפקט מצטבר. מה שנדרש כאן הוא לסגל הרגלים קטנים ובריאים שילוו אתכן לאורך זמן, לכן מתיחה היא תרגיל גדול-קטן.
הגיע הזמן שלכן לטפל בעצמכן.

הירשמו לניוזלטר השבועי של אלכימיסט

רוצים ללמוד עוד על הרפואה הנטורופתית ועל סגולות צמחי המרפא ? בין אם אתם מטופלים כיום, או שאתם מעוניינים במעבר לבריאות טבעית, אתם מוזמנים להירשם לניוזלטר השבועי של הנטורופתית וההרבליסטית קלינית שיר לויתן.

שיר לויתן היא שותפת הבריאות האמינה שלכם. אם תחליטו להירשם לניוזלטר, תהיה לכם גישה למומחיות הענפה של שיר לויתן. הניוזלטר שלה מהווה השלמה מושלמת לתכניות הטיפול הנטורופתית שלכם. וההרשמה חינם!

בכל שבוע תקבלו את המידע העדכני ביותר על מגוון רחב של נושאי בריאות, כולל רפואה נטורופתית, שימוש נכון בצמחי מרפא, תוספי תזונה ועוד. כמו כן, תלמדו על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, ויהיו גם טיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.

מיד בתום ההרשמה לניוזלטר תקבלו למייל את המדריך לאורח חיים בריא – עקרונות התזונה הנטורופתית ומתכונים, שנכתב על ידי שיר לויתן ושיוכל להוות את תחילת או המשך המסע שלכם לבריאות הטבעית.

הרשמה לניוזלטר - לקבלת הבלוגים וחדשות הבריאות למייל

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    קבלת ייעוץ בריאותי און ליין

    למילוי שאלון און ליין, שבו תפרט באילו נושאי בריאות תרצה ייעוץ מותאם משיר לויתן, נטורופתית והרבליסטית קלינית.

    בלוג הבריאות של אלכימיסט

    כניסה לבלוג שלנו בו תוכלו לקבל מידע וטיפים לשיפור הבריאות ואיכות החיים.

    חנות מוצרי אלכימיסט

    כניסה לחנות עם כל מוצרי הבריאות הטבעיים במחירים הכי משתלמים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *