הקלה על הפרעות שינה בצורה טבעית

איכות השינה שלנו משפיעה באופן ישיר על בריאות הגוף והנפש שלנו. מחקרים רבים מצאו כי הפרעות שינה, דוגמת: קושי להירדם, שינה טרופה או יקיצה מוקדמת, יכולות לפגוע באיכות החיים שלנו, לגרום להתפרצות של מחלות חבויות או להחמרה של מחלות קיימות. הפרעות שינה עלולות ליצור תגובת שרשרת שתחילתה בעייפות, דכדוך ועצבנות, המשכה בפעילות נוירולוגית ירודה ותופעת השמנה, וסופה בליקויים פיזיולוגיים הפוגעים בתפקוד תקין של כל מערכות הגוף.

הפרעות שינה יכולות לנבוע מסיבות רבות, כגון:

  •  מתח וחרדה
  •  כאבים, דלקות ומחלות ניווניות 
  •  שינויים הורמונליים בקרב נשים
  •  גמילה מחומרים ממכרים (תרופות, סמים)
  •  צריכת יתר של חומרים מעוררים (קפאין, אלכוהול)
  •  פעילות גופנית סמוך לזמן השינה
  •  נסיעות ארוכות או שינוי לוח זמנים (משמרות בעבודה, ג’ט לג)
  •  גורמים סביבתיים לא נעימים (טמפרטורה, תאורה, רעש)

נכון להיום כדורי שינה נחשבים לפתרון הנפוץ ביותר לטיפול בהפרעות שינה: אחוז גבוה מהאוכלוסייה הסובל מהפרעות שינה, ממהר ליטול כדורי שינה “ולהרדים” את הבעיה. אבל חשוב לדעת שנטילת כדורי שינה באופן קבוע עלולה לגרום להתמכרות, לשיבוש של מחזוריות השינה, ולהפרעה בעומק השינה ובחלימה, ועל כן עדיף לטפל בהפרעות השינה בצורה טבעית.

איך אפשר לטפל בהפרעות השינה בצורה טבעית?

1. זהו וטפלו בשורש הבעיה
אם הפרעת השינה נובעת ממתח וחרדה, קרוב לוודאי שזו תיעלם כשהגורם המלחיץ ישתחרר, ועל כן כדאי למצוא ערוץ של טיפול רגשי או קוגניטיבי לטיפול בבעיה ולא רק בתסמיניה.

2. הורידו הילוך
כ-6 שעות לפני השינה, הימנעו ממשקאות קפאין או מעישון סיגריות שיש להם השפעה מעוררת על הגוף. שתו במקום זה תה צמחים מרגיע.

3. בצעו “טקס שינה
כ-1 שעה לפני השינה התחילו להרגיע את הגוף. הפסיקו לבהות במסך הטלוויזיה, המחשב או הנייד, הימנעו מביצוע מטלות בבית או פעילות גופנית, עשו מקלחת נעימה, הדליקו נר ריחני, עמעמו את אורות החדר, בצעו תרגילי נשימה או כל דבר שיאפשר לגוף שלכם להרפות ולהירגע.

4. צרו סביבת שינה נעימה
חשיפה לאור במהלך שעות השינה מעודדת ערות ומדכאת את פעילות המלטונין (הורמון החושך) ההכרחי להשלמת תהליכים חיוניים של הגוף. הקפידו להחשיך את החדר, להתאים את מיזוג האוויר לטמפרטורה נעימה, ולישון בביגוד אוורירי.

5. יצרו שגרה בשינה
הרגילו את הגוף לשעות שינה קבועות ולפעולות קבועות המתבצעות עם הכניסה למיטה, כך שמנגנון השינה יתייצב וישרה על הגוף רוגע וביטחון.

6. אכלו נכון
תזונה נכונה ומאוזנת יכולה להשפיע על תפקודה של מערכת העצבים ובכך להפחית מתח ולחץ אשר גורמים להפרעות שינה.
מומלץ להגביר צריכה של מזון המכיל טריפטופאן- חומצת אמינו חיונית המשמשת כחומר מוצא לסרטונין שהוא מעביר עצבי. נמצאת בדגים, שיבולת שועל, גרעיני חמניה ודלעת, חומוס, סויה עוף ועוד.
שלבו מזונות העשירים בחומצת שומן אומגה 3 אשר נמצאה במחקרים כמסייעת לשמור על תפקוד תקין של מערכת העצבים.
אכלו מאכלים המכילים מגנזיום וסידן שגם הם בעלי אפיניות למערכת העצבים. מאכלים כמו טחינה, שומשום, שקדים, אגוזי מלך, ירקות ירוקים וקטניות.
בנוסף, מאכלים המכילים ויטמיני B, כגון: דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות, חיוניים לשמירה על מערכת העצבים.
מומלץ להימנע ממאכלים ממריצים כמו קפה, תה,שוקולד העלולים לגרום לעוררות.
יש להימנע משתיית אלכוהול שמפריע לספיגת ויטמיני B ופוגע באיכות השינה.
ארוחות ליליות כבדות, מזונות אלרגניים, פחמימות ריקות ומזונות מעובדים- גם מהם כדאי להימנע כאשר יש בעיות שינה.

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה. ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 

מאחלת לך בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

הרשמה לניוזלטר ולקבוצת הוואטס אפ של אלכימיסט

אנחנו מזמינים אותך להירשם לניוזלטר של אלכימיסט, בו תוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, הכוללים מחקרים וטיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.
את כל ההדרכות האקסקלוסיביות, שנפרסם בבלוג הבריאות של אלכימיסט, תוכלו לקבל ישירות למייל שלכם או בקבוצת הוואטס אפ – בלוג הבריאות של אלכימיסט, אליה תוכלו להרשם כאן:

להרשמה לקבלת הבלוגים והעדכונים למייל שלכם, הירשמו כאן בטופס:

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    מוצרים מומלצים לבלוג זה

    מוצרים מומלצים
    נייט אמזון
    נייט אמזון
    149
    להרגעה במהלך היום והשראת שינה טובה ורגועה בלילה 100cc.  

    רוצה לקחת את העניינים בידיים ולקבל ייעוץ בריאותי מקיף, הממוקד בך ?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים הבריאותיים הנפוצים, בהתאם לבדיקת הדם שלך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.

    פוסטים אחרונים

    מהו ציר המעי-מוח?

    האם היו לכם ‘פרפרים בבטן’ לפני מבחן? או התאבלתם כל כך עד שאיבדתם את התיאבון? פלורת המעי ממלאת תפקיד מפתח בשמירה על בריאות הגוף –

    קרא עוד »

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.