שלום אורח/ת, התחבר/י

המדריך הנטורופתי לתמיכה טבעית במערכת החיסון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החורף כבר כאן ועכשיו זה הזמן לחזק את מערכת החיסון ולהכין את גופנו רגע לפני שהנזלת, השפעת ודלקות הגרון יגיעו אלינו.
המידע שהכנתי עבורכם במדריך הזה, כולל בתוכו המלצות תזונה ועוד טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור את החורף בבריאות ובהרגשה טובה.
מערכת החיסון היא אחת המערכות המורכבות בגוף האדם והיא מושפעת מכל מה שגופנו חווה, גם במובן הפיזי וגם במובן הנפשי.
תפקידה של מערכת החיסון הוא להגן על הגוף מפני פולשים: חיידקים, ווירוסים, פטריות, תאים סרטניים ולשמור על גופנו מפני שפעת ומנגיפים נוספים.

תזונה נכונה היא אחד הכלים החזקים לחיזוק חיסוני.
מזון מספק לנו חומרים שמקיימים את תפקודי הגוף שלנו באופן תקין. מחסור באחד מהחומרים החיוניים לנו, עקב תזונה לקויה, עלול לשבש את קו ההגנה של מערכת החיסון שלנו ולגרום ליצירה של מחלות ותחלואים שונים.

גורמים המחלישים את מערכת החיסון

  • חסרים תזונתיים – מחסור בוויטמין או במינרל אחד יגרום לתפקוד פחות טוב של מערכת החיסון.
  • צריכה גבוהה של סוכר – אכילה של סוכר גורמת לירידה בפעילות של מע’ החיסון. הסוכר מתחרה עם ויטמין C על אותם הקולטנים של התא. כלומר, ככל שיש יותר סוכר בדם, כך פחות ויטמינים נכנסים לתאים.
  • צריכה גבוהה של שומנים – מחקר הראה שארוחה אחת עתירת שומן פוגעת ביכולת הגוף להגן על עצמו.
  • מצבי סטרס, לחץ ומתח – מכלים את החומרים החיוניים לחיזוק הגוף ואת מאגרי הויטמינים החשובים- בעיקר ויטמיני B, ויטמין C ואת המינרל מגנזיום שחשוב לשמירה על תקינות הלב ובמלחמה החיסונית של הגוף.
  • עישון – עשן הסיגריות מחריב את המערכת החיסונית ומכלה את מאגרי ויטמין C .
  • צריכה מרובה וממושכת של אנטיביוטיקה –מחלישה את מערכת החיסון.             

המלצות תזונתיות לחיזוק מערכת החיסון
מומלץ להימנע:

  • מצריכה של מוצרי חלב שגורמים ליצירת ליחה ומחלישים את מערכת החיסון.
  • מצריכה של שוקולדים, ממתקים, עוגיות, מאפים ושתייה מתוקה. לא רק שהם מחלישים את מערכת החיסון אלא גם מתחרים על אתרי הספיגה בגוף עם וויטמינים חיוניים.
  • מצריכה של אלכוהול, האלכוהול מחליש ומדכא את מערכת החיסון.
  • מצריכה של מזונות מעובדים, מעושנים ומשומרים המכילים צבעי מאכל וחומרים משמרים.
  • לאכול הרבה ירקות ירוקים וכתומים המכילים נוגדי חמצון ועשירים בויטמינים ובמינרלים, וגם לאכול בצל ושום, שהם בעלי השפעה אנטיביוטית ומחטאת.
  • להפחית צריכת שומנים מהחי שמכבידים על מע’ העיכול ובכך מחלישים את מע’ החיסון.

מומלץ להקפיד:

  • מזונות המכילים אבץ חשובים, מכיוון שאבץ הוא מינרל חשוב לחיזוק חיסוני. נמצא בגרעיני דלעת, טחינה גולמית, עלים ירוקים ועוד.
  • לאכול דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, כוסמת, גריסים ושיבולת שועל. מספקים אנרגיה ושובע לאורך זמן ומעלים את רמות הסרוטונין במוח וכך משפרים את מצב הרוח ותורמים לתחושת רוגע.
  • לתבל את האוכל בתבלינים מחממים כמו קינמון, פלפל שחור, ציפורן, כורכום וג’ינג’ר, הם מחממים את הגוף ותורמים להמרצת הדם.
  • לאכול ארוחה קטנה כל 3-4 שעות כדי לא להגיע למצבי רעב וסטרס של הגוף.
  • לצרוך אומגה 3 הנמצאת בדגי ים צפוני: טונה, סלומון, הליבוט ועוד.
  • לצרוך סיבים תזונתיים הנמצאים בדגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות עם קליפתם.

המלצות נוספות

  • לישון לפחות 7 שעות בלילה- ככל שמחסור בשינה ארוך – פעילות מערכת החיסון יורדת.
  • פעילות גופנית משפרת את תפקוד כל התאים בגוף, ואת תאי הדם הלבנים. בנוסף, היא מרפה סטרס שידוע שמחליש את מערכת החיסון וגורם לתאים לתפקד פחות טוב. לכן מומלץ לצאת מדי יום להליכה על מנת להמריץ את תפקוד מערכת החיסון.
  • לנוח ולתת לגוף לעשות את שלו.
  • לשתות הרבה מים כדי לעזור לגוף להיפטר מהחיידקים המתים.

לסיום…
עם נפש בריאה בגוף בריא, נצליח לעבור את החורף בהנאה ובבריאות איתנה.
מקווה שתיישמו את סודות הבריאות שחלקתי עמכם, מאחלת לכם רק בריאות ושיהיה לכולנו חורף קל ובריא!

רוצה לקבל ממני טיפים נטורופתיים חשובים נוספים, לשמירה על אורח החיים הבריא שלך בחורף ובשאר ימות השנה ? מלא בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *