המדריך הנטורופתי לתמיכה טבעית במערכת החיסון

החורף כבר כאן ועכשיו זה הזמן לחזק את מערכת החיסון ולהכין את גופנו רגע לפני שהנזלת, השפעת ודלקות הגרון יגיעו אלינו.
המידע שהכנתי עבורכם במדריך הזה, כולל בתוכו המלצות תזונה ועוד טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור את החורף בבריאות ובהרגשה טובה.
מערכת החיסון היא אחת המערכות המורכבות בגוף האדם והיא מושפעת מכל מה שגופנו חווה, גם במובן הפיזי וגם במובן הנפשי.
תפקידה של מערכת החיסון הוא להגן על הגוף מפני פולשים: חיידקים, ווירוסים, פטריות, תאים סרטניים ולשמור על גופנו מפני שפעת ומנגיפים נוספים.

תזונה נכונה היא אחד הכלים החזקים לחיזוק חיסוני.
מזון מספק לנו חומרים שמקיימים את תפקודי הגוף שלנו באופן תקין. מחסור באחד מהחומרים החיוניים לנו, עקב תזונה לקויה, עלול לשבש את קו ההגנה של מערכת החיסון שלנו ולגרום ליצירה של מחלות ותחלואים שונים.

גורמים המחלישים את מערכת החיסון

  • חסרים תזונתיים – מחסור בוויטמין או במינרל אחד יגרום לתפקוד פחות טוב של מערכת החיסון.
  • צריכה גבוהה של סוכר – אכילה של סוכר גורמת לירידה בפעילות של מע’ החיסון. הסוכר מתחרה עם ויטמין C על אותם הקולטנים של התא. כלומר, ככל שיש יותר סוכר בדם, כך פחות ויטמינים נכנסים לתאים.
  • צריכה גבוהה של שומנים – מחקר הראה שארוחה אחת עתירת שומן פוגעת ביכולת הגוף להגן על עצמו.
  • מצבי סטרס, לחץ ומתח – מכלים את החומרים החיוניים לחיזוק הגוף ואת מאגרי הויטמינים החשובים- בעיקר ויטמיני B, ויטמין C ואת המינרל מגנזיום שחשוב לשמירה על תקינות הלב ובמלחמה החיסונית של הגוף.
  • עישון – עשן הסיגריות מחריב את המערכת החיסונית ומכלה את מאגרי ויטמין C .
  • צריכה מרובה וממושכת של אנטיביוטיקה –מחלישה את מערכת החיסון.             

המלצות תזונתיות לחיזוק מערכת החיסון
מומלץ להימנע:

  • מצריכה של מוצרי חלב שגורמים ליצירת ליחה ומחלישים את מערכת החיסון.
  • מצריכה של שוקולדים, ממתקים, עוגיות, מאפים ושתייה מתוקה. לא רק שהם מחלישים את מערכת החיסון אלא גם מתחרים על אתרי הספיגה בגוף עם וויטמינים חיוניים.
  • מצריכה של אלכוהול, האלכוהול מחליש ומדכא את מערכת החיסון.
  • מצריכה של מזונות מעובדים, מעושנים ומשומרים המכילים צבעי מאכל וחומרים משמרים.
  • לאכול הרבה ירקות ירוקים וכתומים המכילים נוגדי חמצון ועשירים בויטמינים ובמינרלים, וגם לאכול בצל ושום, שהם בעלי השפעה אנטיביוטית ומחטאת.
  • להפחית צריכת שומנים מהחי שמכבידים על מע’ העיכול ובכך מחלישים את מע’ החיסון.

מומלץ להקפיד:

  • מזונות המכילים אבץ חשובים, מכיוון שאבץ הוא מינרל חשוב לחיזוק חיסוני. נמצא בגרעיני דלעת, טחינה גולמית, עלים ירוקים ועוד.
  • לאכול דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, כוסמת, גריסים ושיבולת שועל. מספקים אנרגיה ושובע לאורך זמן ומעלים את רמות הסרוטונין במוח וכך משפרים את מצב הרוח ותורמים לתחושת רוגע.
  • לתבל את האוכל בתבלינים מחממים כמו קינמון, פלפל שחור, ציפורן, כורכום וג’ינג’ר, הם מחממים את הגוף ותורמים להמרצת הדם.
  • לאכול ארוחה קטנה כל 3-4 שעות כדי לא להגיע למצבי רעב וסטרס של הגוף.
  • לצרוך אומגה 3 הנמצאת בדגי ים צפוני: טונה, סלומון, הליבוט ועוד.
  • לצרוך סיבים תזונתיים הנמצאים בדגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות עם קליפתם.

המלצות נוספות

  • לישון לפחות 7 שעות בלילה- ככל שמחסור בשינה ארוך – פעילות מערכת החיסון יורדת.
  • פעילות גופנית משפרת את תפקוד כל התאים בגוף, ואת תאי הדם הלבנים. בנוסף, היא מרפה סטרס שידוע שמחליש את מערכת החיסון וגורם לתאים לתפקד פחות טוב. לכן מומלץ לצאת מדי יום להליכה על מנת להמריץ את תפקוד מערכת החיסון.
  • לנוח ולתת לגוף לעשות את שלו.
  • לשתות הרבה מים כדי לעזור לגוף להיפטר מהחיידקים המתים.

לסיום…
עם נפש בריאה בגוף בריא, נצליח לעבור את החורף בהנאה ובבריאות איתנה.
מקווה שתיישמו את סודות הבריאות שחלקתי עמכם, מאחלת לכם רק בריאות ושיהיה לכולנו חורף קל ובריא!

אתם מוזמנים לשאול אותי כל שאלה שעולה לכם מקריאת הבלוג הזה. ואתם כמובן גם מוזמנים להגיב ולשתף את הבלוג כאן בהמשך העמוד. 

מאחלת לך בריאות מלאה !!!
שיר לויתן
שיר לויתן
נטורופתית והרבליסטית קלינית

הרשמה לניוזלטר ולקבוצת הוואטס אפ של אלכימיסט

אנחנו מזמינים אותך להירשם לניוזלטר של אלכימיסט, בו תוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, הכוללים מחקרים וטיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.
את כל ההדרכות האקסקלוסיביות, שנפרסם בבלוג הבריאות של אלכימיסט, תוכלו לקבל ישירות למייל שלכם או בקבוצת הוואטס אפ – בלוג הבריאות של אלכימיסט, אליה תוכלו להרשם כאן:

להרשמה לקבלת הבלוגים והעדכונים למייל שלכם, הירשמו כאן בטופס:

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    מוצרים מומלצים לבלוג זה

    מוצרים מומלצים
    אוניה דה גאטו טיפותתוית אוניה דה גאטו טיפות
    אוניה דה גאטו טיפות 100cc
    149
    לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף - 100cc
    אוניה דה גאטו כמוסות
    אוניה דה גאטו כמוסות
    149
    לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף - 60 כמוסות
    מארז סירופ ויטמין C וטיפות ויטמין D3 - אלכימיסטתוית סירופ ויטמין סי
    מארז סירופ ויטמין C + טיפות ויטמין D3
    99
    מארז סירופ ויטמין C על בסיס גליצרול לספיגה מייטבית +...

    רוצה לקחת את העניינים בידיים ולקבל ייעוץ בריאותי מקיף, הממוקד בך ?

    אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים הבריאותיים הנפוצים, בהתאם לבדיקת הדם שלך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.

    פוסטים אחרונים

    מהו ציר המעי-מוח?

    האם היו לכם ‘פרפרים בבטן’ לפני מבחן? או התאבלתם כל כך עד שאיבדתם את התיאבון? פלורת המעי ממלאת תפקיד מפתח בשמירה על בריאות הגוף –

    קרא עוד »

    למען הסר ספק, כלל התכנים באתר, לרבות המידע על המוצרים, ניתנים כסקירה כללית בלבד של גישות נטורופתיות נפוצות והם אינם מהווים תוכן רפואי, התווייתי או המלצה רפואית או תזונתית קלינית מוסמכת. כמו כן, המידע באתר אינו מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי ואין בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי-קליני פרטני או אחר. נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.