שלום אורח/ת, התחבר/י

גיל המעבר – המלצות תזונה נטורופתיות*

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גיל המעבר נקרא גם מנופאוזה או גיל הבלות.
שינויים הורמונליים בגוף האישה מתרחשים החל מגיל ההתבגרות עם קבלת
הווסת הראשון, כאשר הגוף נמצא בביוץ, הם ממשיכים בתקופת ההיריון, הלידה,
ההנקה ומתגברים בסביבות גיל 50 כשהוסת נעצר, אז משתנות רמות ההורמונים
הנשיים בגוף – אסטרוגן ופרוגרסטרון מה שגורם לכל מיני תסמינים ותופעות לוואי להופיע.

אילו תסמינים ותופעות לוואי צצות עם עצירת הווסת?

  • גלי חום המופיעים בכתפיים, בפנים,באזור החזה והגב העליון ומלווים בהסמקה, דפיקות לב והזעה, הזעות לילה ואי שקט כללי.
  • שינויים במצב הרוח- נשים רבות סובלות ממתח, עצבנות, חרדה ואפילו דיכאון.
  • הפסקת המחזור- אצל חלק מהנשים התסמינים של גיל המעבר מתחילים עוד בטרם נעצר המחזור מה שגורם לדימומים בלתי סדירים.
  • נדודי שינה ועייפות הגורמים לקושי בהירדמות וליקיצה מוקדמת.
  • תסמינים נוספים- כאבי ראש, מיגרנות, יובש בנרתיק, חוסר חשק מיני, חולשת שרירים, כאבי פרקים וירידה בצפיפות העצם (אוסטיאופורוזיס).

 המלצות תזונה נטורופתיות לגיל המעבר

  • מומלץ לעבור לתזונה צמחונית שתעזור למתן את תופעות גיל המעבר, מכיוון שיש קשר בין צריכת מזון עשיר באסטרוגן לאותם התופעות. 
  • להפחית אכילת מזונות מהחי כמו בשר (בעיקר בשר אדום), מוצרי חלב וביצים.
  • מומלץ להוסיף לתזונה מזונות העשירים בחומרים פיטו-אסטרוגנים כמו טופו וסויה.
  • לצרוך מזונות שמכילים סידן בכמויות גבוהות(טחינה, סרדינים, עלים ירוקים, שקדים).
  • לשלב פירות וירקות המכילים כמויות של סיבים תזונתיים שיסייעו למערכת העיכול לעבוד טוב יותר.
  • לצרוך קטניות ודגנים מלאים שמעלים את רמות הסרוטונין במוח (שעוזר לווסת את מצב הרוח) ומכילים ויטמינים מקבוצת B, שחשובים לתפקוד תקין של מערכת העצבים.
  • לצרוך אגוזים ושקדים העשירים בסידן, ודגים העשירים באומגה 3 המסייעים לאיזון הורמונלי.
    זרעי פשתן מכילים אומגה 3 שהיא חומצות שומן חיוניות לתפקוד תקין של הגוף.
  • אצות הן מזון חשוב, שיכול לסייע רבות לתופעות גיל המעבר, מכילות הרבה חומצות שומן חיוניות, והרבה מינרלים (סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ עוד).
  • לאבץ יש תפקיד חשוב בשיקום העור ולכן מומלץ לאכול מזונות עשירים באבץ כמו גרעיני דלעת וחמנייה, טחינה,קשיו,שעועית, אגוזים, שקדים ועוד. ויטמיני E,C הם נוגדי חמצון חזקים הנמצאים במזון ומשפרים את תפקודי התאים בגוף ועוזרים לשקם את מצב העור.

פעילות גופנית – מניעה את מערכות הגוף, תורמת לפינוי רעלים, עוזרת ליציאות סדירות ומשפרת את מצב הרוח ואת איכות השינה.

*כל המלצות התזונה המפורטת בעמוד זה, מהווים בגדר המלצות תזונה בראייה נטורופתית והן אינן באות להחליף ייעוץ תזונתי, אצל דיאטו קליני מוסמך או מעקב וטיפול נדרש אצל הרופא המטפל.

רוצה לקבל ממני טיפים נטורופתיים חשובים, לשמירה על אורח החיים הבריא שלך ? מלאי בבקשה כאן את פרטייך ואחזור אלייך לשיחת טלפון אישית:

שיר לויתן - נטורופתית והרבליסטית קלינית

גולשים שקראו את הכתבה הזו התעניינו גם ב:

* מידע זה הובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *