שלום אורח/ת, התחבר/י

דלקות מפרקים

איזה סוגים של דלקות פרקים ניתן לראות?

דלקות הפרקים מתחלקות ל- 2 סוגים: דלקת מפרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית.

דלקת מפרקים ניוונית (OA)
שינוי ניווני של המפרק. גורמים נפוצים הם שחיקה, תזונה עתירה בשומנים וחלבונים מהחי, עודף משקל ולחצים על המפרקים. שחיקת הסחוסים גורמת לחיכוך, המלווה בכאב ולתהליך של דלקת מקומית, תוך הגבלת התנועה של המפרק.
אזורי הכאב הם בגב תחתון, במפרקי האצבעות, בבהונות,ברכיים ובאזור הצוואר.
התלונה תהיה נוקשות במפרק וכאב מקומי, שמתחזק בתנועה ונרגע במנוחה.

דלקת מפרקים שגרונית  ( RA) 
יכולה להיגרם מתהליך אוטואימוני(תקיפה של הגוף את עצמו), הפגיעה היא בעיקר בידיים וברגליים שסימניה יתבטאו בנפיחות,תחושת שריפה, אדמומיות וכאבים.
התלונה תהיה נוקשות בפרקים בעיקר בשעות הבוקר וכאבים שמתחזקים במנוחה ונרגעים בתנועה. כאן ,בניגוד לדלקת הפרקים הניוונית, מתלווים תסמינים גופניים כמו איבוד משקל, עייפות, חולשה ,נוקשות כללית, ועוד.

ההתמודדות עם דלקות הפרקים קשורה לשגרת היומית ולניהול אורח חיים בריא המשלב תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה.

האם חשוב להקפיד על תזונה מסוימת?

מומלץ להימנע 
מומלץ להימנע מאכילת ירקות ממשפחת הסולניים (עגבניות, פלפלים, תפו”א, חצילים)
להימנע ממזונות שמכילים חלבונים מן החי (חלב ומוצריו, ביצים, עוף ובשר).
אלכוהול ועישון מחריפים את המצב לכן רצוי להימנע.
להימנע מצריכה של מזונות מטוגנים, מעובדים ומתועשים, סוכרים פשוטים, מזונות חריפים או מתובלים מידי הם יכולים לגרום להתקפי כאבים.

מומלץ לאכול
מומלץ להקפיד על תזונה צמחונית הכוללת דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, מעט קטניות, פירות וירקות.
חשוב לצרוך פחמימות מורכבות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו אורז מלא, ירקות עם קליפתם ושיבולת שועל.
לשלב אכילה של דגי ים צפוני: סלמון, מקרל, טונה, בקלה, העשירים בחומצות שומן חיוניות אומגה 3, הפועלות נגד הדלקת. כמו כן מומלץ לצרוך זרעי פשתן, שמן פשתן ואגוזי מלך.
לצרוך ירקות ממשפחת המצליבים שהם בעלי תכונות נוגדות דלקת: ברוקולי, כרוב, כרובית.
מומלץ לצרוך פירות יער כמו תותים, דובדבנים ואוכמניות, בתפריט היומי.
פירות היער עשירים בפלבנואידים, נוגדי חמצון, הם בעלי השפעה נוגדת דלקת והם משככי כאבים טבעיים.
ויטמין C הוא נוגד חמצון, בעל תפקיד חשוב ליצירת קולגן ואחראי על בניית רקמת חיבור.
מומלץ לצרוך מזונות המכילים את הוויטמין בכמות גבוהה: בפירות הדר, קיווי, אבטיח, פפאיה, אוכמניות, דובדבנים, עגבניות, ברוקלי, פלפל, כרוב כרובית וירקות עליים.
גופרית הוא חומר חשוב לסחוסים ולשיקום עצמות, מומלץ להרבות באכילת מזונות עשירים גופרית כמו: אספרגוס, שום, בצל, צנון, צנונית, לפת, קולרבי.
מומלץ לתבל את המזון בכורכום, אשר נמצא כבעל יכולת לשכך כאבים ולהפחית דלקת.

מה עם פעילות גופנית? האם היא מומלצת?

למרות הכאבים במפרקים, פעילות גופנית מתונה מומלצת לסובלים מדלקות במפרקים. מחקרים מראים שדווקא הפעילות הגופנית מפחיתה כאבים ונפיחויות. הפעילות המומלצת היא שחייה, הליכה, יוגה פילאטיס.

רוצה לקחת את העניינים בידיים ולהקל על כאבי ודלקות המפרקים והשרירים באופן טבעי?

אנחנו רוצים להזמין אותך למלא את השאלון המיוחד שהכנו עבורך, בו תוכל לבדוק האם אתה סובל מאחד או יותר מהסימפטומים המלמדים על דלקות או כאבי שרירים ומפרקים בגופך. לאחר מילוי ושליחת השאלון, תוכל גם להתייעץ עם הנטורופתית שלנו, שיר לויתן, שתדריך אותך לגבי הדרכים היעילות ביותר להתמודדות טבעית ובריאה עם המצב.

רוצים להתייעץ איתנו בוואטס אפ או בצ'ט באתר או בטלפון ?
השאירו פרטים בצ'ט באתר (בתחתית העמוד בצד שמאל). או שלחו הודעת וואטס אפ (כפתור ירוק בצד ימין). או התקשרו אלינו לטלפון: 054-5555206.

הירשמו לניוזלטר השבועי של אלכימיסט

רוצים ללמוד עוד על הרפואה הנטורופתית ועל סגולות צמחי המרפא ? בין אם אתם מטופלים כיום, או שאתם מעוניינים במעבר לבריאות טבעית, אתם מוזמנים להירשם לניוזלטר השבועי של הנטורופתית וההרבליסטית קלינית שיר לויתן.

שיר לויתן היא שותפת הבריאות האמינה שלכם. אם תחליטו להירשם לניוזלטר, תהיה לכם גישה למומחיות הענפה של שיר לויתן. הניוזלטר שלה מהווה השלמה מושלמת לתכניות הטיפול הנטורופתית שלכם. וההרשמה חינם!

בכל שבוע תקבלו את המידע העדכני ביותר על מגוון רחב של נושאי בריאות, כולל רפואה נטורופתית, שימוש נכון בצמחי מרפא, תוספי תזונה ועוד. כמו כן, תלמדו על פתרונות בריאות טבעיים למצבי בריאות רבים, ויהיו גם טיפים יעילים להשגת בריאות מרבית.

מיד בתום ההרשמה לניוזלטר תקבלו למייל את המדריך לאורח חיים בריא – עקרונות התזונה הנטורופתית ומתכונים, שנכתב על ידי שיר לויתן ושיוכל להוות את תחילת או המשך המסע שלכם לבריאות הטבעית.

הרשמה לניוזלטר - לקבלת הבלוגים וחדשות הבריאות למייל

    אישור דיוור: מאשר לקבל את הבלוגים במייל

    קבלת ייעוץ בריאותי און ליין

    למילוי שאלון און ליין, שבו תפרט באילו נושאי בריאות תרצה ייעוץ מותאם משיר לויתן, נטורופתית והרבליסטית קלינית.

    בלוג הבריאות של אלכימיסט

    כניסה לבלוג שלנו בו תוכלו לקבל מידע וטיפים לשיפור הבריאות ואיכות החיים.

    חנות מוצרי אלכימיסט

    כניסה לחנות עם כל מוצרי הבריאות הטבעיים במחירים הכי משתלמים.

    המידע בעמוד זה מובא לידיעתכם באופן כללי, אינפורמטיבי ולימודי בלבד, אינו התוויתי או רפואי, ולכן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי אישי או לבדיקה וטיפול רפואיים הולמים. על חולים להתייעץ באופן אישי עם רופא מומחה, המכיר את ההיסטוריה הרפואית על מנת למצוא עבורם ולהמליץ בפניהם, על דרך טיפולית המתאימה למחלתם.
    המידע הכתוב בעמוד זה מסתמך על גישות של הרפואה העממית ואינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת, הנחייה, המלצה או עצה לשימוש, שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי. נשים בהיריון, מניקות, ילדים והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *